تور ارزان هند: تور مجازی: هندوستان

به گزارش ایران 20 دانلود، بی شک، مشهورترین شناسه کشور هندوستان تاج محل است، بنایی یادبود در شهر آگرا (Agra) که به فرمان امپراتور مغول، از نوادگان تیمور، شاه دنیا، ساخته شد تا آرامگاه همسر موردعلاقه اش باشد.

تور ارزان هند: تور مجازی: هندوستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

نمایی از شمال غربی بنا

در سال های 1632 تا 1663، حدود 20,000 کارگر برای ساخت این بنا به کار گرفته شدند. حاصل دست رنج آن ها عمارتی رویایی با 5 گنبد و 4 ستون در چهارگوشه آن بود.

تاج محل از ارتفاع 200 متری

بنای تاج محل، در طول روز سفید، در سپیده دم صورتی و زیر نور مهتاب طیفی از رنگ نقره ای است. این عمارت سلطنتی را پارکی زیبا و مجموعه ای از جوی ها و فواره های آب احاطه نموده اند. تاج محل تنها یک ساختمان نیست، روایتی عاشقانه است که قرن ها بر سر زبانها بوده است.

یکی دیگر از اصلی ترین جاذبه های گردشگری هندوستان شهر جایپور در استان راجستان است. برای ساخت این شهر از سنگ هایی به رنگ صورتی استفاده کردند. بیشتر خانه های شهر، با گذشت سال ها، هنوز هم در شرایط خوبی قرار دارند و به خاطر وجود آن هاست که جایپور را شهر صورتی می گویند.

رصدخانه جانتارمانتار

در سال 1727، ماهاراجا جای سینگ دوم (Maharaja Jai Singh II) این شهر را بنا نهاد، او نه تنها یک سیاستمدار، بلکه دانشمند هم بود و به ریاضیات، معماری و اخترشناسی علاقه داشت. به خاطر علاقه او به اخترشناسی بود که امروزه یکی از جاذبه های مهم جایپور رصدخانه بزرگ جانتارمانتار (Jantar Mantar) است. به علاوه، تا به امروز باغ ها، معابد، دژهای نظامی و بناهای بسیاری چون هاوا محال (کاخ بادها) و برج 18 متری سارگاسولی (Sargasuli) در این شهر پابرجا مانده اند.

فاتح پور سیکری یا شهر پیروزی معروفیت چندانی ندارد، اما پیشینه ای به نسبت قدیمی تر از جایپور دارد. این شهر معروفیتش را پس از پیروزی امپراتور مغول، بابور، در نبرد خانوا به دست آورد.

بین سال های 1571 تا 1585، فاتح پور مرکز امپراتوری مغول بوده و امروزه به خاطر بناهای تاریخی به جا مانده از آن موقع مورد توجه قرار گرفته است. بناهایی چون پانچ محل (فاتح بادها)، دروازه پادشاه ، the drum house Naubat Khana و مسجد جامع شهر و بسیاری دیگر.

مسجد جامع (بزرگ ترین مسجد هندوستان)

دهلی دومین شهر بزرگ هندوستان است که در طول قرن ها، نام ‘مرکز هفت امپراتوری را از آن خود نموده است. بیش از 60,000 بنای تاریخی ارزشمند در این شهر وجود دارد. کوتب منار (Qutb Minar)، رد فورت (the Red Fort) و مقبره همایون که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است تنها بخشی از این بناهای تاریخی اند.

نمایی از مقبره همایون

یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری شهر دهلی معبد Swaminarayan Akshardham (بودگاه خدا) است. این معبد در سال 2005 ساخته شد و ساخت آن 5 سال طول کشید و بزرگ ترین بنای هندو در جهان به شمار می آید. بیش از 7000 مهندس و 3000 پیمانکار در این پروژه مشارکت داشتند و با همکاری هم بنایی به بلندی 42 متر، عرض 94 متر و طول 106 متر ساختند که دارای234 ستون کنده کاری شده، 9 گنبد درخشان، 20 برج چهارسو و بیش از 20000 نماد مذهبی هندوست.

شهر تاریخی واراناسی (بنارس) یکی از جاذبه های طبیعی جهانست که به خاطر تاریخ غنی و اهمیتی برای هندوها معروف است. اهمیت واراناسی برای هندوها چون واتیکان برای مسیحیان است.

طبق افسانه ها، خداوند واراناسی را 5000 سال قبل ساخته و به عقیده هندوها این شهر مرکز زمین است. همه روزه، هزاران نفر از سراسر کشور برای انجام اعمال مذهبی در رود مقدس گنگ به این شهر می آیند و یکی دیگر از منظره ها خیره کننده از زندگی رنگارنگ هندی را به تصویر می کشند.

تصویر پانوراما

تک تک این تورهای مجازی شما را به فضاهای خیره کننده ای می برند که تابه حال ندیده اید. امیدواریم از تماشا آن ها لذت ببرید و دوستانتان را هم به تماشا این تصاویر زیبا دعوت کنید.

برای تماشا سایر مقالات تور مجازی صفحه اختصاصی این تورها را در خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: کجارو / cdn.wonderfulengineering.com / airpano.com
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1890

به "تور ارزان هند: تور مجازی: هندوستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان هند: تور مجازی: هندوستان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: تور مجازی: هندوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید