تنها سفر کردن چطور ما را قوی تر می سازد؟

به گزارش ایران 20 دانلود، دلایلی برای تنها سفر کردن که شما را قوی تر می نماید

تنها سفر کردن یکی از پدیده هایی است که در سال های اخیر بسیار در بین جوانان باب شده است و حتما خود شمایی که در خواندن این مطلب هستی یا دوستانی در نزدیکی شما وجود دارد که تجربه تنها سفر کردن را داشته باشد. در حقیقت در طول چند سال اخیر تعداد افرادی که تصمیم گرفته اند به تنهایی سفر بروند بیشتر از گذشته شده و ما هم در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم دلایلی برای تنها سفر کردن را خدمتتان ارائه دهیم؛ چرا که تنها سفر کردن یک تجربه متفاوت و منحصر به فردی است که این روزها بسیاری از افراد با خود درگیر هستند و این نوع سفر می تواند تجربه ای بی نظیر در زندگی افراد به شمار بیاید چرا که مهارت هایی که حتی تا به حال به آن ها فکر هم نمی کردید در طول تنها سفر کردن به دلیل روبرو شدن با مسائل و چالش های مختلف به آن ها دست خواهید یافت. پس با ما در ادامه همراه باشید تا دلایلی برای تنها سفر کردن را بدانید و در پس آن بیشتر به سفر بروید.

تنها سفر کردن چطور ما را قوی تر می سازد؟

افزایش تکیه به خود در طول سفر به تنهایی

یکی دیگر از مواردی که در لیست دلایلی برای تنها سفر کردن قرار می گیرد این است که شما یاد می گیرید تنها به خودتان تکیه کنید و در صورت بروز هر مسئله ای خودتان با همه چیز را جمع و جور کنید. در طول مدت زمانی که شما در سفر هستید این را می دانید که برای هیچ یک از کارهای شخصیتان کسی نیست که کمکتان کنید پس بیش از پیش قدرتمند خواهید شد و اتکای به خودتان بیشتر خواهد شد. در یک سفر تنهایی شما یاد خواهید گرفت که میزان پول و خرج خود را مدیریت کنید. اگر دارایی اقتصادی شما در یک سفر تنها مدیریت نگردد، ممکن است ظرف چند رو آن را تمام نموده و به دردسر بیفتید. بنابراین باید با دقت به میزان خرج و هزینه های خود دقت نموده و برای دارایی اقتصادی خود برنامه ریزی کنید.

در کنترل احساسات مختلف بدون داشتن هیچ همراهی!

در سفرهای تنها ممکن است که با چالش های مختلفی روبرو شوید، بارها زمین بخورید یا هر مشکل دیگری، آنچه که باید بدانید این است که در این لحظات هیچ کس جز خودتان نیست که به کمکتان بیاید. در طول این مدت زمانی که شما با مشکل پیش آمده برای خودتان تنها هستید، بیش از پیش به این پی می برید که هیچ کس خودتان نمی تواند به این خوبی حالتان را خوب کند. قطعا یکی بهترین دلایلی برای تنها سفر کردن که می تواند در زندگی عادی و روزمره شما تاثیر بسزایی بگزارد همین در کنترل احساسات مختلف بدون داشتن هیچ همراهی است؛ جالب است بدانید که تمام کسانی که این نوع سفر را تجربه نموده اند خاطرات خوبی از مواجهه با احساسات جدید نقل می نمایند.

بیرون آمدن از دنیای روزمره و درک دنیای بزرگتر

شما در طول مدت زمانی که به تنهایی سفر نموده اید به این موضوع پی می برید که زندگی روزمریتان چقدر کوچکتر از دنیایی است که در آن زندگی می کنید. حقیقتان دنیا جای بسیار بزرگی است و شما در طول سفر کردن بیشتر درک خواهید کرد. افرادی که میل بی اندازه ای برای کمک رساندن به شما به عنوان یک میهمان غریبه دارند. بدون شک این بزرگی و شکوه دنیا را بدون تجربه کردن آن نمی توان متوجه شد. جالب است بدانید که افرادی که تنها سفر کردن را تجربه نموده اند افرادی انعطاف پذیر هستند و به خاطر سادگی در رفتار در همه جای مورد قبول همگان هستند. این افراد اعتقاد دارند ذره ای کوچک در میان دنیای بزرگ پیرامون خود هستند و به این کوچکی افتخار می نمایند.

طبق یک اصل روانشناسی هر چقدر شما با دنیای اطرافتان ارتباط محکم تری داشته باشید خود را در برابر آن کوچکتر می بینید و این خود باعث سبک بال بودن شما خواهد شد. احساسی که به تنهایی می تواند اعتماد به نفس مثبت را در یک فرد تا حد زیادی بالا ببرد.

ارتباط با افراد مختلف و کسب تجربه های جدید

در طول مدت زمانی که شما در یک سفر تنهایی هستید ممکن است که با افراد مختلفی روبرو شوید، بعضی از این افراد با شما سازگاری بالایی دارند و بعضی هم ممکن است که کاملا نقطه عکس شما باشند. این که شما بتوانید در تمامی شرایط بر روی خودتان کنترل داشته باشید و رفتار مناسبی را از خودتان نمایش دهید نشان دهنده کنترل بالای شما بر روی احساسات و ارتباطاتتان با دیگران می باشد.به طور مثال شما یاد می گیرید که چطور وقتی حساب بانکی تان در میان سفر مسدود شده، با کارمند بانک به آرامی صحبت کنید و دنبال راه حلی برای این مشکل باشید. به خاطر داشته باشید آرامش و برخورد خوب همواره بهترین کلید برای رفع کردن مسائل شماست.

تنظیم برنامه سفر مطابق با میل خودتان

شما در طول یک سفر تنها می توانید کاملا به دلخواه خودتان برنامه ریزی های مربوطه را انجام دهید و در هر لحظه ای که تصمیم گرفتید برنامه را به آن شکلی که می خواهید تغییر دهید. همین که شما مجبور نیستید منتظر کسی بمانید یا برای رفتن به جایی عجله ای ندارید می تواند آرامش خاطر ویژه ای را برایتان فراهم بیاورد و نیمی از استرس های هماهنگی بین افراد و زمان که در بیشتر سفرهای دست جمعی به وجود می آید را شما در این مدل سفر ندارید و این خود یکی از دلایلی برای تنها سفر کردن است. مقصد می تواند در هر لحظه ای به خواست شما تغییر کند و تجربه یک سفر تنها در ذهن و قلب شما تعیین می گردد.

تغییری جدی در سبک اعتماد به نفس شما به وجود می آید!

یکی دیگر از مواردی که در لیست دلایلی برای تنها سفر کردن قرار می گیرد این است که اعتماد به نقس شما نسبت به زمانی که برای بار اول پا به سفر گذاشتید تغییر جدی می نماید و شما در خودتان این حس را دارید که چقدر فرد پویا و قدرتمندی هستید. شما در طول مدت زمانی که در سفر بوده اید با غلبه بر ترستان سعی در حل مسائل و مسائل خودتان نموده اید و مدیریت موقعیت های خطرناک و غیرقابل پیش بینی را تبدیل به یک تجربه جدید در زندگیتان نموده اید. پس اگر می خواهید تغییری در سبک اعتماد به نفس شما پدید بیاید حتما تجربه تنها سفر کردن را به خود هدیه دهید.

در انتها هم باید بگوییم که تمامی مواردی که بالا گفته شد در مورد دلایلی برای تنها سفر کردن اینطور بیان می گردد که هر فردی با تجربه تنها سفر کردن به مهارت هایی دست می یابد که در طول روزمرگی هایشان نمی تواند آن را بدست بیاورید. سفر تنها پذیرش شما را نسبت به اتفاقات دنیا پیرامون تان بیشتر نموده و از شما انسانی دوست داشتنی تر و پایدار خواهد ساخت.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 192

به "تنها سفر کردن چطور ما را قوی تر می سازد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها سفر کردن چطور ما را قوی تر می سازد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید