تفاهم نامه فدراسیون کشتی و دانشگاه علوم پزشکی به امضا رسید

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران، در ابتدای این جلسه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با تشکر از دکتر زالی و همکاران وی در دانشگاه علوم پزشکی گفت: از اینکه وقت گذاشتید تا این تفاهم نامه همکاری به امضاء برسد ممنون هستم.

تفاهم نامه فدراسیون کشتی و دانشگاه علوم پزشکی به امضا رسید

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی در اوضاع و احوال سختی که کشتی دارد حامی فدراسیون کشتی شده است و اگر در سال های قبل به قهرمانانی مانند حسین رضازاده، رسول خادم و خود بنده از لحاظ درمانی به خوبی رسیدگی می شد در دوران جوانی و زودهنگام از ورزش کناره گیری نمی کردیم.

دبیر توضیح داد: برای قهرمانان این کشور هزینه شده است و این هزینه را یک ملت نموده است و حیف است که این قهرمانان به دلیل مصدومیت وداع زودهنگام با جهانی قهرمانی داشته باشند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: اگر یک قهرمان دچار آسیب دیدگی شود،کاری که شما انجام می دهید باعث می شود که با برطرف مصدومیت به جهانی قهرمانی بازشود و در واقع هزینه ای که شده است بر می شود و باعث می شود یک قهرمان ملی به حال خود رها نشود.

دبیر توضیح داد: بازگرداندن یک قهرمان به میادین اتفاق بزرگی است و ما از دانشگاه علوم پزشکی سپاسگزاریم که در شرایط سختی که وجود دارد آمده اند و کار را انجام می دهند و امیدوارم این تفاهم نامه الگویی شود و در فدراسیون های دیگر و دانشگاه های دیگر نیز این کار انجام شود.

رئیس فدراسیون کشتی با تشکر از دکتر زالی و همکارانشان گفت: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاهی با عظمت و با سابقه و با کادر پزشکی مجرب و قوی است. فدراسیون کشتی و رشته کشتی مظلوم است و باید یاری شود، امیدوارم پس از امضاء تفاهم نامه بتوانیم کار را هرچه زودتر اجرایی کنیم چراکه همین الان برای میثم زارع یکی از کشتی گیران جوان اتفاق ناراحت کننده ای افتاده و اگر وی تحت پوشش قرار بگیرد و امیدوارم بتوانیم یاریی برایش باشیم تا سلامتی خود را بدست آورد.

در ادامه دکتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: میزبان مسئولان فدراسیون پرافتخار کشتی هستیم. عزم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فدراسیون کشتی بر تحقق انجام این تفاهم نامه است و دوستان ما این تفاهم نامه را در مدت کوتاهی کارشناسی و آماده کردند. شاید تهیه این تفاهم نامه دو سه ماه طول می کشید اما با علاقه ای که وجود داشت این کار تسریع شد و شکر خدا شاهد تحقق این تفاهم نامه بودیم و کوشش فراوانی برای انجام آن شد.

زالی با بیان اینکه پیغام روشن این جلسه عزم طرفین برای تحقق واقعی و عملیاتی این تفاهم نامه است توضیح داد: کشتی ورزش مردمی و پر افتخار و با میزبانی های متعدد تورنمنت های جهانی در ایران است و صندلی ممتازی بعنوان یکی از برندهای بزرگ ورزشی در جهان و همچنین رقابت های مهم بین المللی دارد.

وی ادامه داد: سهم کشتی در افتخارآفرینی در المپیک و مسابقات جهانی بسیار ارزنده است و کشتی چه در بحث عمومی و چه قهرمانی مورد علاقه مردم است. مردم ایران از دیرباز با کشتی عجین هستند و در اقصی نقاط کشور هواداران خودش را دارد.

زالی توضیح داد: آمیزه ورزش کشتی با پهلوانی، فتوت و جوانمردی موجب شده کشتی از یک ورزش کلاسیک معمولی خارج شده و به یک ورزش کامل مردمی تبدیل شود. کشتی ما در جهان حرف های زیادی برای گفتن دارد و زادگاه کشتی در ایران است و مکتب کشتی ایران در جهان یک مکتب ایدئولوژیک است و این بسیار مهم است چراکه کشتی یک ورزش ممتاز برای ما می نماید و به این دلیل است که خصائل و ویژگی های پهلوانی در آن وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: به دلیل پرافتخار بودن کشتی، احتیاج است که در عرصه تأمین امنیت خاطر قهرمانان و کشتی گیران، فرآیند های پزشکی ورزشی مناسبی برای آن ها پشتیبانی شود شود و دوستان با طیب خاطر به کار خود ادامه دهند. کشتی گیران عمدتا نسل جوان هستند و خدای ننموده اگر دچار آسیب دیدگی جدی شوند تا مدت ها مشکل خواهند داشت.

وی ادامه داد: کشتی گیر ما که امروز در عرصه بین المللی وارد می شود باید یک پشتوانه جدی در مجموعه حمایتی درمانی خاص داشته باشد و با کوششی که دوستان ما کردند تدارک ویژه دیده شده تا خاطر فدراسیون و قهرمانان آن تأمین شود.

زالی در خصوص تفاهم نامه همکاری با فدراسیون کشتی گفت: این تفاهم نامه نقطه کانونی حمایتی از ورزشکاران کشتی و قهرمانان خواهد شد و اگر خدای ننموده اتفاقی برای قهرمانان بیافتد، تیمی اینجا آماده است تا پذیرایی از آن ها با حداکثر امکانات و استانداردهای موجود و کیفیت انجام شود.

وی گفت: بخش زیادی از جوانان ما علاقمند به کشتی هستند و دانشجویان عزیز ما از برکات این تفاهم نامه استفاده خواهند کرد و ما در ترویج کشتی و فرهنگ کشتی محوری در دانشجویان استفاده خواهیم کرد. باید از ظرفیت های معنوی و فرهنگی که در کشتی وجود دارد استفاده شود و از فدراسیون کشتی می خواهم در این زمینه به دانشجویان یاری کند.

زالی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه یک فرصت بی نظیر است که بتوانیم از تجارب فدراسیون کشتی استفاده کنیم گفت: باید در فدراسیون های ورزشی نگاه علمی و آموزشگاه را ترویج کنیم. اتصال فدراسیون های ورزشی ما به دانشگاه های علوم پزشکی موجب می شود این راستا تسریع پیدا کند و این تفاهم نامه می تواند برای فدراسیون کشتی مفید باشد و این موضوع مهم است چراکه انجام کارهای پژوهشی مشترک نشان خواهد داد که میزان آسیب دیدگی چقدر است، کدام ارگان ها آسیب می بینند. نوع آسیب دیدگی ها چگونه است. درمان و توانبخشی باید چگونه باشد و در نهایت می توان نقشه ای از آسیب های ورزشی به طور خاص در کشتی تهیه کرد و به صورت یک کار پژوهشی کار را به انتها رساند.

وی ادامه داد: کشتی ورزش آسیب پذیری است و نمی شود آن را انکار کرد. در کشتی بحث قهرمانی وجود دارد و مواجهه و تقابل فیزیکی است و آسیب دیدگی کشتی می تواند همه بدن را درگیر کند. باید در این زمینه یک نگاه علمی باشد و به سمتی برویم تا آسیب ها به حداقل برسد. باید بدانیم که چگونه پیشگیری کنیم و همه کار درمان نیست و یکی از نکات بسیار مهم این است که آموزش سطح کاهش صدمات ورزشی را مدنظر قرار دهیم.

دکتر زالی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کادر های تخصصی بسیار قوی وجود دارند توضیح داد: گروه قوی توانبخشی و فیزیوتراپی که به صورت تخصصی فیزیوتراپی ورزشی را انجام می دهند در اختیار داریم ضمن اینکه گروه طب فیزیکی ما نیز از اساتید برجسته دانشگاه هستند. همکاران ما در بخش بهداشت روان و روانشناسی بالینی بسیار قوی هستند. بحث آمادگی روانی و افزایش ارتقاء بهداشت روانی بسیار مهم است چرا که کشتی گیران جوان هستند و در یک مسابقه جهانی استرس به شدت زیاد است و بر روان کشتی گیر ما اثر منفی می گذارد. قوی ترین کشتی گیران گاهی اوقات کم می آورند و تقویت اعتماد به نفس باید با نگاه علمی در این زمینه انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم با اشاره به ترویج ورزش همگانی و استفاده از تجربیات اهالی فدراسیون کشتی در این زمینه در خصوص بحث پیشگیری از دوپینگ گفت: در خصوص بحث پیشگیری از دوپینگ کاملا آمادگی داریم و آزمایشگاه های مجهزی در اختیار داریم که به سرعت و علمی جواب آزمایش ها را اعلام کنیم و می توانیم کشتی را به طور خاص در این زمینه یاری کنیم.

وی در خصوص عملیاتی شدن این تفاهم نامه توضیح داد: به دنبال این هستیم که این تفاهم نامه در حاشیه قرار نگیرد و ما دو نماینده از فدراسیون و دانشگاه خواهیم داشت تا کارها هرچه سریعتر پیگیری شود و نکات و موارد مطرح شده را به دو مجموعه انتقال دهند.

دکتر زالی از علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی خواست که این تفاهم نامه را بعنوان یک دستاورد به وزیر ورزش منتقل کند و گفت: باید یک راستای باز شود که دانشگاه علوم پزشکی می تواند به یاری فدراسیون های ورزشی بیاید و ما آماده همکاری هستیم و از وزیر محترم ورزش می خواهم که در این زمینه حمایت واقعی داشته به خصوص حمایت های معنوی داشته باشد تا کار انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه با اشاره به اینکه علاقه ویژه ای به قهرمانان کشتی دارم اعلام کرد: متأسفانه از نظر اقتصادی و بودجه ای به ورزشکارانمان نمی رسیم و این در شأن یک قهرمان جهان و المپیک ما نیست. باید مسائل و مسائل آن ها از جمله معیشت و کار مدنظر قرار بگیرد و یک قهرمان را پس از دوران قهرمانی فراموش نکنیم. فدراسیون کشتی در شرایط سختی قرار گرفته است و امیدوارم که با عزم جدی که در طرفین می بینم بتوانیم این تفاهم نامه را عملیاتی کنیم و بتوانیم در این زمینه در خدمت ورزش کشتی باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 566

به "تفاهم نامه فدراسیون کشتی و دانشگاه علوم پزشکی به امضا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه فدراسیون کشتی و دانشگاه علوم پزشکی به امضا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید