ترامپ: علاقه ای به تجدید مذاکره با چین ندارم!

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ابراز تمایل چین مبنی بر شروع دور جدیدی از مذاکرات تجاری که ممکن است به معنای لغو توافق فعلی باشد؛ مدعی شد علاقه ای به مذاکره مجدد در این خصوص ندارد.

ترامپ: علاقه ای به تجدید مذاکره با چین ندارم!

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی در این باره اضافه نمود: اصلاً و ابداً. حتی ذره ای به این موضوع علاقمند نیستم. ما یک توافق امضا نموده ایم. من هم در این باره که آنها (چین) خواستار باز کردن دوباره باب مذاکره هستند، شنیده ام. آنها می خواهند توافق بهتری برای خودشان حاصل نمایند.

ترامپ در نهایت اضافه نمود: بگذارید ببینیم آیا آنها به توافقی که امضا نموده اند پایبند می مانند؟

لازم به ذکر است بخش بزرگی از آنچه فاز نخست توافق تجاری پکن- واشنگتن نام دارد بر جبران کسری تراز تجاری واشنگتن از راه واداشتن چین به خرید محصولات کشاورزی آمریکا متمرکز است.

در واقع، ترامپ مدعی است سال ها است که چین از بابت تجارت ارزان با آمریکا، سود زیادی به جیب زده و اکنون وقت جبران است.

ذیل فاز یک توافق تجاری فی مابین، چین متعهد به خرید دست کم 200 میلیارد دلار کالا و خدمات از آمریکا شد و طرف مقابل نیز قول داد که تعرفه های گمرکی وضع شده بر کالاهای چینی را به طور مرحله ای برطرف کند.

صحبت از بازمذاکره درباره فاز نخست توافق در حالی انجام می گیرد که روابط 2 کشور به دلیل اتهامات مطرح شده در باب منشاء ویروس کرونا بیش از هر زمان دیگری پرتنش است تا جایی که انتظار نمی رفت مذاکره درباره فاز دوم توافق تجاری نیز به این زودی ها شروع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1015

به "ترامپ: علاقه ای به تجدید مذاکره با چین ندارم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: علاقه ای به تجدید مذاکره با چین ندارم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید