تبدیل خانه فرهنگی بندرتاریخی لافت به موزه مردم شناسی

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرنگاران/هرمزگان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تبدیل خانه فرهنگی بندرتاریخی لافت به موزه مردم شناسی اطلاع داد.

تبدیل خانه فرهنگی بندرتاریخی لافت به موزه مردم شناسی

جهت دریافت خدمات نقشه ساخت الاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، عبدالجواد کمالی در این خصوص گفت: با ایجاد موزه مردم شناسی در این محوطه تاریخی می توان گردشگران جزیره قشم را با بخشی از فرهنگ بومی و همچنین معماری ارزشمند این منطقه آشنا کرد.

وی افزود: بخش نخست مرمت این بنای تاریخی - فرهنگی با آواربرداری، ایجاد کانال دفع رطوبت در بخش های درونی ساختمان، استحکام بخشی و روکش دیواره ها، مقاوم سازی پایه های بنا، مهار نیروهای رانشی و در نهایت بازگرداندن اصالت این بنا با یک میلیارد ریال اعتبار توسط متخصصان مرمت کار به خاتمه رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: ایجاد کف سازی، بازسازی دیوارهای داخلی، سقف، ایجاد تاسیسات و نورپردازی از مراحل بعدی مرمت این بنای تاریخی است که در مرحله دوم اجرا می گردد.

کمالی، ایجاد کانال کشی در این بنای تاریخی را به دلیل نزدیکی ساختمان با دریا و رطوبت این منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اقدامات مرمتی این بنای تاریخی مربوط به اواخر قاجار که با استفاده از مصالح بومی صورت گرفته، موجب افزایش عمر آن می گردد.

وی گفت: گردشگران با ورود به این محوطه به صورت تجربی با بخشی از فرهنگ، معماری و هنر مردم این منطقه آشنا خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: گردشگران همچنین با ورود به اتاق بادگیر این موزه، با فناوری معماری بادگیرها به عنوان یکی از شاخصه های معماری ایرانیان در خلیج فارس هم آشنا می شوند.

وی در خاتمه گفت: مرمت ساختمان قدیمی فرهنگی بندرتاریخی لافت به مساحت 500 متر مربع سه ماه پیش شروع شده و سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 724

به "تبدیل خانه فرهنگی بندرتاریخی لافت به موزه مردم شناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل خانه فرهنگی بندرتاریخی لافت به موزه مردم شناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید