برترین روش شستشوی پرده در منزل چیست؟

به گزارش ایران 20 دانلود، تمیز بودن پرده به داشتن یک خانه زیبا بسیار یاری می نماید.

برترین روش شستشوی پرده در منزل چیست؟

شستن پرده ها یکی از اصلی ترین اقداماتی است که در فهرست کارهای خانه واقع شده است و انجام آن به طور چشمگیری بر نظم و زیبایی ظاهری خانه تاثیرگذار است. در این مطلب از خبرنگاران به روش شستن پرده و لوازم پارچه ای می پردازیم.

روش شستن پرده و لوازم پارچه ای

برای تمیز نگه داشتن پنجره ها، پرده های خود را هر سه تا شش ماه بشویید. با حفظ یک روال هفتگی حذف گرد و غبار، می توانید فاصله زمانی بیشتری بین شستشوها داشته باشید. تمیز کردن مکرر گرد و غبار، کثیفی، موهای حیوانات خانگی و تار عنکبوت در پرده هایتان به خانه شما یاری می نماید بوی تازگی و تمیزی بدهد، مسائل آلرژی زا را از بین می برید و می توانید لکه ها را در مناطقی که احتیاج به توجه عمیق تری دارند، تشخیص دهید. کارهایی که باید به صورت هفتگی انجام دهید در ادامه آمده است:

  • با جاروبرقی پارچه های سنگین تر را جاروبرقی بکشید. (هنگام کار بر روی پرده های سبک، یک تکه جوراب شلواری را روی دهانه جاروبرقی بچسبانید تا جاروبرقی پارچه را به داخل نکشد.
  • پوشش های شفاف و سبک تر پنجره ها را تکان دهید.
  • از یک ابزار گردگیری دسته بلند بهره ببرید تا به آرامی بالای پرده ها را در امتداد میله جایی که گرد و غبار جمع می گردد، برس بزنید و گردگیری کنید.
  • یک برس پرزدار یا نوار چسبنده روی پرده های خود بغلتانید تا موهای حیوانات خانگی را از بین ببرید که اگر برداشته نگردد می تواند به مرور زمان پرده های شما را لکه دار کند.

نحوه شستشوی پرده با ماشین لباسشویی

پرده های بدون آستر ساخته شده از پنبه، نایلون و پلی استر را با ماشین شستشو دهید. این پرده ها را می توان در صورتی که در کیسه توری محافظت شده باشد در ماشین شستشو داد. پرده های مصنوعی و آستردار احتمالا در ماشین قابل شستشو هستند، اما ابتدا برچسب مراقبت روی پرده را آنالیز کنید.

اگر در خصوص پایداری رنگ پرده های خود شک دارید، سعی کنید گوشه کوچکی را با مخلوطی از آب و میزان کمی مایع لباسشویی یا صابون ظرفشویی مایع تست کنید. یک پارچه سفید یا حوله کاغذی را روی محل بکشید و ببینید آیا رنگی منتقل شده است یا خیر. اگر روی پارچه یا دستمال کاغذی رنگی وجود دارد، باز هم می توانید شستشوی ماشینی را انتخاب کنید. اما آب سرد و دور چرخش کم را روی ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب دکوراسیون خانه شما به این وسایل احتیاج دارد سر بزنید.

قبل از قرار دادن پرده ها در ماشین لباسشویی، تمام سخت افزارها مانند قلاب های پرده، حلقه ها، سنجاق ها و گیره ها را از پرده های خود جدا کنید. تا زمانی که دور چرخش کم را انتخاب نموده باشید، شستشوی پرده های با کش با ماشین لباسشویی اشکالی ندارد.

بیشتر پرده های قابل شستشو باید در آب سرد و با میزان کمی مواد شوینده شسته شوند. اگر از خشک کن استفاده می کنید، پرده ها را زمانی که حدود 95 درصد خشک شدند از روی دستگاه جدا کنید. خشک شدن بیش از حد باعث ایجاد چین و چروک می گردد، اما برداشتن پرده ها در حالی که هنوز کمی مرطوب هستند باعث می گردد که اتوکشی ضروری باشد.

ممکن است احتیاج به اتوکشی سریع باشد. هنگام اتو کردن با استفاده از یک حوله یا تی شرت سفید نازک، مثلا بین پارچه پرده و اتو، از پرده های خود محافظت کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه گلدانی مناسب گیاهان آپارتمانی است؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2092

به "برترین روش شستشوی پرده در منزل چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش شستشوی پرده در منزل چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید