برگزاری 2 کنکور در سال تصویب شد

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرگزاری خبرنگاران- دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: برگزاری دو کنکور در سال تصویب شده است، اما این تصمیمات برای سال 1400 نیست و اجرایی شدن آن ها در سال 1401 نیز منوط به طی کردن یک دوره گذار است.

برگزاری 2 کنکور در سال تصویب شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه 148 نقشه جامع علمی کشور و در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه یکصد و چهل و هشتم از ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برگزار گردید. در جلسه پیش از دستور بحث افزایش حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و موضوع همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت و علوم مطرح شد.

آقای کبگانیان ادامه داد: این ارتقای حقوق و مزایای هیأت علمی مدت ها بود که انجام نشده بود و مقداری نگرانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مقایسه با کشور های همسایه و کوشش هایی که برای جذب محققان و استادان اجرا شده بود، به وجود آمده بود.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اضافه نمود: هم اکنون کوشش های این مسئله اجرا شده و وزیر علوم در حال پیگیری هر دو موضوع است تا موانع قانونی و چالش ها باعث نگردد این اقدام متوقف گردد. نگرانی هایی وجود داشت و این اطمینان صورت گرفت تا افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در جهت مثبت پیش برود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه نمود: برای کنکور و نظام سنجش و پذیرش نیز در حال تعامل با سه وزیر بهداشت، علوم و آموزش و پذیرش و رئیس آزاد اسلامی هستیم و نظرات این افراد مورد آنالیز قرار گرفته؛ زیرا ساماندهی کنکور که به نام طرح سیاست ها و ضوابط سنجش و پذیرش است، موضوع مهمی است.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آخرین پیشنهادات مورد آنالیز قرار گرفته و در دستور جلسه بعد مطرح می گردد. این تصمیمات برای سال 1400 نیست و اجرایی شدن آن ها در سال 1401 نیز منوط به طی کردن یک دوره گذار است. زمان بندی اجرای تغییرات در کنکور بعداً اعلام می گردد و افرادی که در حال مطالعه برای کنکور هستند هیچ نگرانی نداشته باشند تمام ملاحظات در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اعمال خواهد شد.

وی اضافه نمود: این تصمیمات برای حذف کنکور نیست و تفاوت دیدگاهی که ما داشتیم این بود که کنکوری که سال ها در کشور داشته ایم اگر چه آسیب های زیادی شامل روانی، مالی و اجتماعی دارد، ولی فرصت هایی را هم برای بعضی طبقات خاص اجتماعی و افراد ساکن در شهرستان های دور افتاده از امکانات عالی به وجود آورده که این امکانات در گذشته به تدریج در حال از بین رفتن بود، بنابراین ما به ساماندهی کنکور با عنوان طرح سیاست ها، ضوابط سنجش و پذیرش اعتقاد داشتیم. اولین گام آن نیز بحث جدا کردن سنجش از پذیرش بود.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اضافه نمود: مشخص سرنوشت دانش آموز بعد از 12 سال در چند ساعت کنکور، خانواده ها را دچار تنش می کرد. این اضطراب ها برطرف شده است، داوطلبان می توانند چند بار در سال در کنکور شرکت نمایند که حداقل 2 بار در سال را تصویب نموده ایم.

وی گفت: همچنین 60 درصد پذیرش در کنکور به سوابق تحصیلی به صورت امتحانات نهایی اختصاص دارد که قبلاً یک سال پایه دوازدهم تصویب شده بود و پیشنهاد شده تأثیر سوابق امتحانی پایه یازدهم هم در کنکور اعمال گردد با این اقدام، تنش در داوطلبان و خانواده ها کاهش می یابد و افراد با نگرانی کمتری در کنکور حاضر می شوند.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که تصمیم گیری های اتخاذ شده برای کنکور 1400 نیست، تاکید نمود: اجرایی شدن این سیاست ها در سال 1401 منوط به طی کردن یک دوره گذار است. همچنین زمان بندی اجرای تغییرات در کنکور به اطلاع داوطلبان می رسد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1637

به "برگزاری 2 کنکور در سال تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 2 کنکور در سال تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید