آنالیز سطح بندی زیرساخت ها در سومین کارگاه پدافند غیرعامل

به گزارش ایران 20 دانلود، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در این کارگاه آموزشی که روز سه شنبه 18 شهریورماه برگزار شد، معیارهای اولویت بندی مراکز تابعه وزارتخانه، جداول معیارها و شاخص های کمی و کیفی ارزیابی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

آنالیز سطح بندی زیرساخت ها در سومین کارگاه پدافند غیرعامل

عباس کاوند مدرس سازمان پدافند غیرعامل اولویت بندی را یکی از اساسی ترین کارها در کسب موفقیت و تسریع در دستیابی به اهداف ترسیم شده در هر سازمان بر اساس قانون ارجحیت دانست و اضافه نمود: چنانچه مدیران در نظام برنامه ریزی موضوعات کاری و فعالیت ها را بر اساس درجه اهمیت آن، اولویت گذاری نمایند، به 80 درصد موفقیت دست پیدا خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه زمان وقوع تهدید نامشخص است و محدودیت منابع، تأمین و تخصیص اعتبار و زمانی داریم، اعلام کرد: بر این اساس ایجاب می نماید که بر اساس قانون ارجحیت، مراکز ثقل کشور بر اساس درجه اهمیت آن ها سطح بندی و اولویت گذاری و سپس اقدامات پدافند غیرعامل به ترتیب در مراکز حیاتی، حساس و مهم انجام گردد.

کاوند سطح بندی را از اولویت مراکز ثقل در مواجهه با تهدیدات دانست که بر اساس نوع تأثیر ملی، منطقه ای یا محلی و سایر معیارها و شاخص ها در سه سطح حیاتی، حساس و یا مهم قرار می گیرند.

مدرس سازمان پدافند غیرعامل توضیح داد: تشریح معیارهای اولویت بندی مراکز ثقل برای اعضای حاضر در این دوره مجازی در زیرمجموعه های اهمیت اساسی، گستره حوزه نفوذ، عمق اثرگذاری در اداره کشور، امکان جایگزینی، منحصر به فرد بودن، نقش آفرینی، ارزش سرمایه ای و تبعات آسیب دیدن از دیگر موضوعات مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

تشریح معیارهای اولویت بندی مراکز ثقل در زیرمجموعه های با عنوان اهمیت اساسی، گستره حوزه نفوذ، عمق اثرگذاری در اداره کشور، امکان جایگزینی، منحصر به فرد بودن، نقش آفرینی، ارزش سرمایه ای و تبعات آسیب دیدن از دیگر موضوعات مطرح شده، در این کارگاه آموزشی است.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1196

به "آنالیز سطح بندی زیرساخت ها در سومین کارگاه پدافند غیرعامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز سطح بندی زیرساخت ها در سومین کارگاه پدافند غیرعامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید