بانک های استان یزد 13 هزار میلیارد ریال مطالبات معوق دارند

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران، محمد رضایی صبح امروز در نشستی خبری با بیان اینکه شبکه بانکی استان یزد شامل 17 بانک دولتی و خصوصی است، گفت: از مجموع 31 استان کشور، 11 استان در اقتصاد کشور تاثیرگذاری مستقیم دارند که یزد از جمله آنها است بر این اساس کوشش ما ارائه تسهیلات ویژه به صاحبان صنایع به عنوان اثرگذارترین مؤلفه های اقتصاد استان یزد است.

بانک های استان یزد 13 هزار میلیارد ریال مطالبات معوق دارند

وی اضافه نمود: بانک های استان یزد عزم خود را جزم نموده اند تا بر پایه منابع ملی با نگاهی همدلانه، فردای بهتری برای واحدهای صنعتی و به دنبال آن، اقتصاد کشور رقم بزنند.

رضایی با بیان اینکه تسهیلات بر اساس تعاریف بانکی تنها پرداخت وام نیست، مطرح کرد: بانک ها ابزارهای دیگری نظیر ضمانت نامه های بانکی و ... نیز دارند و با ابزارهای مالی که در اختیار دارند، می توانند خدمات خوبی به واحدها ارائه دهند و اکنون نیز در شبکه بانکی استان یزد از این ابزار استفاده می گردد.

رئیس شورای هماهنگی بانک های استان یزد با اشاره به نقش مؤثر بانک ها در تسهیل و برطرف موانع فراوری در سطح استان یزد اعلام نمود: اغلب طرح هایی که از سوی این کارگروه معرفی می شوند، تسهیلات خود را دریافت می نمایند اما واحدهای که از دریافت تسهیلات باز می مانند، مشکلاتی دارند که حاضر به برطرف آن نیستند و این امر مانع پرداخت وام به آنها می گردد.

رضایی یادآور شد: از جمله این موارد می توان به عدم توجیه اقتصادی طرح، چک برگشتی، معوقات بانکی و ... اشاره نمود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 52 درصد تسهیلات پرداخت شده توسط بانک ها، دارای مطالبه معوق است، اضافه نمود: این میزان در حال حاضر بالغ بر 13 هزار میلیارد ریال است که اگر بخواهیم این رقم را در هر بخش از اقتصاد تزریق کنیم، تحول بزرگی ایجاد خواهد نمود.

رضایی توضیح داد: اگر به دنبال توسعه پایدار با همکاری بانک ها هستیم، باید به درک این موضوع برسیم که همانگونه که بانک ها خود را موظف به انجام تعهدات خود می دانند، دریافت نمایندگان تسهیلات نیز به تعهدات خود پای بند بوده و دیون خود را به موقع پرداخت نمایند.

رئیس شورای هماهنگی بانک های استان یزد در مورد میزان تسهیلات پرداخت شده توسط 17 بانک استان یزد را 134 هزار میلیار ریال اعلام نمود و اضافه نمود: جمع مانده سپرده ها در شبکه بانکی استان یزد نیز 185 هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به عملکرد بانک های استان یزد در زمینه تسهیلات ارزی نیز گفت: شعب استان در این زمینه بسیار خوب عمل نموده اند به نحوی که تنها با پرداخت یک مورد تسهیلات ارزی، کل اعتبار یک سال صندوق ذخیره ارزی جذب استان یزد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 111

به "بانک های استان یزد 13 هزار میلیارد ریال مطالبات معوق دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک های استان یزد 13 هزار میلیارد ریال مطالبات معوق دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید