بانکوک یک تجربه متفاوت

به گزارش ایران 20 دانلود، کشور تایلند یکی از مقاصد اصلی گردشگراین ایرانی است. بسیاری ازایرانیان در فصول مختلف سال به این کشور مسافرت می نمایند. تایلند برای ایرانی ها جاذبه های فراوانی دارد. به همین دلیل باید آن را یکی از عمده ترین مقاصد گردشگری در نزد ایرانیان دانست. البته در این بین شهر بانکوک به عنوان پایتخت این کشور یکی از اصلی ترین مقاصدی است که هر گردشگر باید به آن سر بزند. گردشگران در بانکوک می توانند ساختمان های قدیمی و طبیعت بکر خارق العاده ای را ببینند که در نوع خود برای یک گردشگر ایرانی بسیار جذاب است. در واقع اگر بخواهیم بانکوک را به عنوان یک مقصد گردشگری دسته بندی بکنیم این شهر هم یک مقصد گردشگری فرهنگی تاریخی است هم از نظر گردشگری طبیعی و اکوتوریسم حرف بسیاری برای گفتن دارد. باغ رز، باغ تمساح ها، باغ وحش و سافاری در دل طبیعت و حیات وحش از جمله جاذبه های طبیعی این شهر محسوب می شوند.

بانکوک یک تجربه متفاوت

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

پیشنهاد ما به گردشگران این است که حتما به باغ رز (Rose Garden) که در 32 کیلومتری غرب بانکوک واقع شده است. سر بزنند. دراین باغ که در وسط یک دریاچه زیبا واقع شده است علاوه بر این که محیط زیبایی از گل ها رنگارنگ دارد . نمایش های همچون پایکوبی محلی تایلندی، بوکس تایلندی، شمشیربازی و شوی فیل ها اجرا می شود. که چشم هم بیننده ای را خیره می نماید.

اگر مشتاق دیدن زندگی حیوانات وحشی در محیط طبیعی خودشان هستید به سافاری ورد (Safari World) مراجعه کنید. این جاذبه گردشگری از دو قسمت تشکیل شده است: یک قسمت که به پارک سافاری مشهور است شامل حیواناتی چون شیر، ببر، خرس، زرافه، گورخر، آهو و پاندای سفید است که باید با ماشین از میان این حیوانات گذشت و آنها را مشاهده نمود. طول این قسمت 8 کیلومتر است و در حدود 45 دقیقه زمان می برد.

قسمت دوم که به پارک آبی مشهور است شامل گونه های مختلفی از حیوانات دریایی است و در آن نمایش هایی از حیوانات آموزش دیده همچون دلفین ها اجرا می شود. این قسمت از پارک را می توان پیاده پیمود و از زیستگاه پرندگان نیز دیدن کرد.اما اگر اهل ریسک کردن هستید و کار های هیجان انگیز را دوست دارید پیشنهاد ما به شما بازدید از مزرعه تمساح ها (Crocodile Farm) در 30 کیلومتری بانکوک است. در این مزرعه بیش از 60 هزار تمساح از 30 گونه مختلف زندگی می نمایند. دیدناین همه تمساح در یک مکان قطعا برای شما هیجان انگیز خواهد بود. حال اگر بدانید که هر روز نمایش کشتی دریافت با تمساح ها در این مکان برگزار می شود بر هیجان شما افزوده خواهد شد.سرگرمی های دیگری مانند فیل سواری، شوی تغذیه حیوانات و قایق سواری بر روی دریاچه واقع شده در وسط این باغ وحش، وجود دارند. رستوران هایی هم که غذای تایلندی سرو می نمایند در اطراف این دریاچه واقع شده اند.

البته تایلند تنها به خاطر طبیعتش شهرت نیافته است. بلکه تاریخ طولانی این کشور که آثار فراوانی از آن به جا مانده است نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این کشور را شامل می شود. شا به عنوان یک گردشگر می توانید از این آثار تاریخی دیدن کنید تا با فرهنگ های متفاوت و گوناگون که برای شما تازگی دارد آشنا شوید. از نظر تاریخی کشور تایلند تاریخ غنی دارد که آثار به جا مانده از این تاریخ که با مذهب بودیسم گره خورد است برای علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ از سرتاسر دنیا جالب توجه است. مجسمه نشسته بودا (درحال مدیتیشن) از یشم سبز ساخته شده و با لباسی از طلا تزئین شده است و حدود 45 سانتیمتر بلندی دارد.

مجسمه بودای زمردی در معبد وات پراکائو (Wat Phra Kaew) در مجموعه گرند پالاس (Grand Palace) واقع است.معبد بودای خوابیده (Wat Pho) یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین معبدهای تایلند است که ترکیبی از تاریخ وعلم پزشکی سنتی تایلندی است. همچنین این معبد مرکزی برای مدیتیشن و آموزش ماساژ سنتی است. بیش از 1000 مجسمه بودا در این معبد وجود دارند و بیشتر شهرت آن، به خاطر وجود مجسمه بودای خوابیده طلایی (Gold Reclining Buddha) به طول 46 متر و بلندی 15 متر است.

اما اگر به تاریخ پادشاهان قدیم علاقه مند هستید و مجموعه کاخ پادشاهی (Grand Palace) یکی از مکان های دیدنی بانکوک است که هر گردشگری باید از آن دیدن کند. این مجموعه از ساختمان های بسیار مجلل که محل سکونت پادشاهان تایلند از اواخر قرن 18 تا اواسط قرن 20 ام بوده است تشکیل شده است. اکنون نیز طیبایی خاص خود را حفظ نموده است.

منبع: لست سکند
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 509

به "بانکوک یک تجربه متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانکوک یک تجربه متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید