باغبانی، فعالیتی مفید و نشاط آور

به گزارش ایران 20 دانلود، یک مطالعه در دانشگاه کلرادو بولدر نشان می دهد که فعالیت در یک باغ مشارکتی (باغ اجتماع) می تواند به افزایش سلامتی یاری به سزایی نماید. با افزایش مصرف فیبر و فعالیت بدنی، باغبانی می تواند خطر ابتلا به سرطان و بیماری های مزمن را کاهش داده و در عین حال با به حداقل رساندن استرس و اضطراب به سلامت روان نیز یاری کند.

باغبانی، فعالیتی مفید و نشاط آور

انجمن سرطان آمریکا اولین کارآزمایی خود را با مشارکت یک جامعه باغبان انجام داده و نشان داد افرادی که باغبانی را آغاز کردند فیبر بیشتری مصرف کرده و در عین حال فعالیت بدنی بیشتری نیز داشتند. این دو ارتباط خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری های مزمن را کاهش می دهند. این مطالعه بعلاوه نشان داد که فعالیت بدنی بیشتر و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث کاهش استرس و اضطراب می گردد.

جیل لیت، محقق ارشد و استاد گروه مطالعات زیست محیطی در دانشگاه کلرادو بولدر می گوید: این یافته ها شواهد ملموسی ارائه می دهند که باغ مشارکتی یا باغ اجتماع می تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان، بیماری های مزمن و اختلالات سلامت روان ایفا نماید.

لیت می گوید: مهم نیست کجا بروید، مردم می گویند فقط چیزی در باغبانی وجود دارد که باعث می گردد احساس بهتری داشته باشند.

او ادامه داد کسانی که باغبانی می نمایند بیشتر مستعد خوردن میوه ها و سبزیجات هستند که اغلب منجر به بدن و وزن سالم تر می گردد. پیش بینی اینکه افراد سالم تر بیشتر باغبانی می نمایند یا اینکه باغبانی به مزایای سلامتی منجر می گردد سخت است.

براساس نتایج این پژوهش، افرادی که در گروه باغبانی بودند به طور میانه 1.4 گرم فیبر بیشتری در مقایسه با گروه کنترل مصرف می کردند. نویسندگان این مطالعه گفتند که فیبر تأثیر قابل توجهی بر پاسخ های التهابی و ایمنی ما دارد و به بدن ما اجازه می دهد تا به روشی سالم تر متابولیزه گردد. این منجر به روده سالم تر می گردد و بر دیابت و بعضی سرطان ها تأثیر مثبت می گذارد.

متخصصان پزشکی مصرف روزانه حدود 25 تا 38 گرم فیبر را توصیه می نمایند، اما یک فرد بزرگسال به طور میانه کمتر از 16 گرم فیبر در روز مصرف می نماید. جیمز هبرت، مدیر برنامه پیشگیری و کنترل سرطان دانشگاه کارولینای جنوبی و یکی از محققان این مقاله می گوید: افزایش یک گرم فیبر می تواند اثرات مثبت و بزرگی بر سلامتی داشته باشد.

جدای از افزایش مصرف فیبر، فعالیت بدنی گروه باغبانی نیز حدود 42 دقیقه در هفته افزایش یافت. سازمان های بهداشت عمومی از حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی در هفته حمایت می نمایند، با این حال میانه آمریکایی ها فقط یک چهارم این زمان را به فعالیت اختصاص می دهند. تنها با دو یا سه بازدید از باغ، شرکت نمایندگان به 28 درصد از فعالیت بدنی توصیه شده رسیدند. فعالیت بدنی می تواند نه تنها برای عضلات و استخوان ها بلکه برای مغز شما نیز مفید باشد.

این می تواند خواب را بهبود بخشد و بسیاری از بیماری های مزمن را کاهش داده و به کنترل وزن نیز یاری کند.

شرکت نمایندگان بعلاوه متوجه تاثیر مثبت بر سلامت روانی خود شدند و استرس و اضطراب آن ها کاهش یافت. آن دسته از افرادی که بیشترین استرس و اضطراب را قبل دوره داشتند، تغییرات قابل توجهی در سلامت روان خود مشاهده کردند. این تحقیق بعلاوه نشان داد که حتی باغبان های تازه کار نیز می توانند در اولین فصل باغبانی خود از مزایای سلامتی بهره ببرند و همچنان که تجربه بیشتری کسب می نمایند، از مزایای سلامتی بهره مند شوند.

در سرانجام باید گفت: باغبانی واقعاً خوب است. اما باغبانی در یک جامعه ممکن است مزایای بیشتری به همراه داشته باشد. این فقط در خصوص میوه ها و سبزیجات نیست. این بعلاوه در خصوص حضور در یک فضای طبیعی در خارج از منزل همراه با دیگران است.

منبع: سیناپرس

منبع: فرارو
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2181

به "باغبانی، فعالیتی مفید و نشاط آور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغبانی، فعالیتی مفید و نشاط آور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید