ایده ای برای سفرهای اشتراکی آینده؛ کانسپت مینی Vision Urbanaut معرفی گردید

به گزارش ایران 20 دانلود، در کانسپت مینی Vision Urbanaut فضای شخصی به قلمروی عمومی توسعه داده شده و یک تجربه کاملا نو و غنی خلق شده است.

ایده ای برای سفرهای اشتراکی آینده؛ کانسپت مینی Vision Urbanaut معرفی گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، شرکت مینی از یک کانسپت تازه رونمایی کرد. این کانسپت که Vision Urbanaut نامگذاری شده، برخلاف فلسفه برند مینی ابعاد نسبتا بزرگی داشته و پیش نمایشی از آینده صنعت حمل و نقل را ارائه می نماید. با آنکه مینی Vision Urbanaut یک پروژه تحقیقاتی دیجیتال است، ولی بعضی از ایده ها و دستاوردهای آن به احتمال زیاد در مدل های تولیدی کمپانی به کار گرفته خواهد شد.

مفهومی مجازی Vision Urbanaut در قالب یک خودروی ون متولد شده و از طراحی ساده و مینیمالی برخوردار است. از ویژگی های ظاهری این ون کانسپت باید به مواردی مثل سطوح صاف و یکدست، قرار گرفتن چرخ ها در چهار گوشه اتاق، چراغ های مخفی و رینگ های نورانی اشاره نمود.

مثل بعضی از کانسپت های اخیر، مینی Vision Urbanaut هم می تواند پیغام هایی را برای عابرین پیاده یا سایر رانندگان نمایش دهد

در داخل کابین هم اصل سادگی و دوری از هر گونه پیچیدگی در دستور کار قرار گرفته است. فضای داخلی تازهترین کانسپت مینی آمیزه ای از راحتی و فضای گسترده بوده و می توان آن را با چند گام ساده به یک اتاق نشیمن کوچک تشبیه کرد. در این بخش اثری از چرم، چوب یا قطعات کرومی نیست، چرا که اجزای مختلف جنسی از مواد بازیافتی و پایدار دارند.

مینی می گوید سطح شخصی سازی در Vision Urbanaut بی نظیر بوده و مشابه آن قبلا دیده نشده است. این خودروساز انگلیسی سه حالت برای شخصی سازی مفهومی خود تعریف نموده که عبارتند از Chill، Wanderlust، Vibe. با انتخاب هر یک از این سه حالت فاکتورهایی مثل رایحه، نورپردازی، موسیقی و مواردی از این دست تغییر پیدا می نماید.

کانسپت Vision Urbanaut به اسم مدلی سازگار با حمل و نقل اشتراکی پیشرفته است. بر اساس ایده مهندسان مینی، خانواده ها می توانند با استفاده از دستگاه های هوشمند به این خودرو دسترسی پیدا نمایند. آدرین فن هویدونک (Adrian van Hooydonk) مدیر بخش طراحی گروه ب ام و در رابطه با این مفهومی گفته:

برند مینی همواره به استفاده هوشمندانه از فضا معروفیت داشته است. در کانسپت مینی Vision Urbanaut ما فضای شخصی را به قلمروی عمومی توسعه داده و یک تجربه کاملا تازه و غنی خلق نموده ایم.

با توجه به اینکه خبری از Vision Urbanaut در دنیای واقعی نیست، مشخصات فنی آن هم چندان اهمیتی نداشته و مینی فقط به الکتریکی بودن پیشرانه آن اشاره نموده است. علاوه بر این، مینی مفهومی مجازی خود را مجهز به فناوری خودران متصور شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1753

به "ایده ای برای سفرهای اشتراکی آینده؛ کانسپت مینی Vision Urbanaut معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده ای برای سفرهای اشتراکی آینده؛ کانسپت مینی Vision Urbanaut معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید