ایجاد هاب قدرتمند منطقه ای به رهبری دانشگاه امیرکبیر در راستای توسعه تعاملات بین المللی

به گزارش ایران 20 دانلود، رئیس دانشگاه امیرکبیر با بیان این که توسعه تعاملات بین المللی یکی از اصلی ترین برنامه های این دانشگاه است، گفت: این دانشگاه پروژه ویژه ای را برای برقراری ارتباط مؤثر با کشورهای آسیایی و به ویژه کشور ترکیه در دستور کار خود قرار داده و ایجاد یک هاب قدرتمند منطقه ای به رهبری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال شکل گیری است.

ایجاد هاب قدرتمند منطقه ای به رهبری دانشگاه امیرکبیر در راستای توسعه تعاملات بین المللی

به گزارش خبرنگاران، دکتر سید احمد معتمدی در دومین کارگاه همتایابی بین المللی حوزه نانو الیاف در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: دانشگاه به عنوان یک نهاد مدرن از بدو شکل گیری در جهان سیر تحولی را دنبال و سه نسل مختلف را تجربه کرده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه های نسل اول یا آموزش محور، مبتنی بر فعالیت های تعلیمی است. دانشگاه های نسل دوم با ظهور تحقیقات پایه شکل گرفتند و عموما پژوهشی و مبتنی بر فعالیت های تحقیقاتی هستند؛ اما دانشگاه های نسل سوم با ظهور تحقیقات کاربردی و نیاز محور شکل گرفته اند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: مهم ترین مولفه های دانشگاه نسل سوم، رهبری و مدیریت، تبادل دانش و ارتباط با آموزش کارآفرینی، فرهنگ و ساختار دانشگاه، مأموریت، سیاست و استراتژی دانشگاه ارزشیابی و مهم تر از همه بین المللی سازی دانشگاه ها و توسعه ارتباطات همه جانبه علمی است.

دکتر معتمدی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم، توسعه تعاملات بین المللی را اصلی ترین برنامه خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر که قدیمی ترین دانشگاه صنعتی کشور به شمار می رود و اکنون دارای بیش از 15 هزار دانشجو است، از سال 86 دارای برنامه راهبردی بوده است و بر اساس برنامه راهبردی باید این دانشگاه در سال 1404 جزو 100 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطرح کرد: در راستای اقدامات بین المللی سازی، این دانشگاه پروژه ویژه ای را برای برقراری ارتباط مؤثر با کشورهای آسیایی و به ویژه کشور ترکیه در دستور کار خود قرار داده و در چند ماه گذشته با عقد بیش از 90 قرارداد پیروز تبادل دانشجو، توانسته است فرصت های بی نظیری را برای دانشجویان و اساتید خود فراهم کند.

دکتر معتمدی اضافه کرد: ایجاد یک هاب قدرتمند منطقه ای به رهبری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال شکل گیری است که بی شک حضور و همکاری موثر اساتید و دانشگاه های نه تنها کشورهای منطقه، بلکه کشورهای فرا منطقه ای نیز می تواند موجب توسعه و رونق هر چه بیشتر این شبکه عظیم شده و منافع علمی و مالی این مجموعه را تامین کند.

وی بیان کرد: کارگاه های همتایابی علمی یکی از بروزترین و مؤثرترین روش های ایجاد شبکه اعتماد مابین محققان است که تا به امروز با یکدیگر آشنایی نداشته و در راستای همکاری های علمی در حوزه های مختلف مانند آموزشی، پژوهشی و فناوری تمایل به همکاری دارند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: در حوزه بسط روابط بین الملل گلوگاه اصلی نبود شناخت کافی یا اعتماد طرفینی در شروع همکاری است که کارگاه های همتایابی علمی در راستای رفع این نقیصه از کارآمدترین روش ها به نظر می رسد.

دکتر معتمدی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ابتدای تأسیس معاونت امور بین الملل، تجربه اجرای پیروز سه کارگاه همتایابی علمی با بنیاد پژوهش آلمان (DFG)، موسسه پژوهش های علمی فرانسه (CNRS) و هیات آموزش، تحقیقات و نوآوری فدرال سوئیس (SERI) را توسط دفتر همکاری های علمی و بین المللی داشته است که کارگاه ها نتایج بسیار مؤثری داشته اند که می توان به 8 گرنت شروعین برای تعریف پروژه و یک گرنت اصلی مربوط به انجام پروژه که توسط اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همتایان آلمانی از موسسه DFG اخذ شده، اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در سال 1397 دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نسبت به تدوین سند اجرایی و اخذ موافقت های لازم از هیات رئیسه اقدام کرد و در مهرماه همان سال اولین کارگاه بین المللی همتایابی علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با پیروزیت برگزار گشت که در این رویداد 90 شرکت کننده داخلی و خارجی از بیش از 13 کشور جهان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حاضر شدند. همچنین تنوع دانشگاه های خارجی بالغ بر 22 دانشگاه و موسسه بود که در پنج کارگروه ساماندهی شدند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: کارگاه علمی همتایابی فناوری نانوالیاف برای ایجاد نگرش تحقیقات صنعتی و همگرایی فعالیت های پژوهشی در اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دو بخش همتایابی و نمایشگاهی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 805

به "ایجاد هاب قدرتمند منطقه ای به رهبری دانشگاه امیرکبیر در راستای توسعه تعاملات بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد هاب قدرتمند منطقه ای به رهبری دانشگاه امیرکبیر در راستای توسعه تعاملات بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید