انتقال بدون درد دارو به بدن با یک وصله اولتراساوند

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این دستگاه از پالس های اولتراساوند برای برای باز کردن پوست استفاده می نماید و می تواند انتقال داروهای موضعی به بدن را بهبود بخشد.

انتقال بدون درد دارو به بدن با یک وصله اولتراساوند

بسیاری از داروها خوردنی یا تزریقی هستند اما داروهای خوردنی باید با دوز بالاتری مصرف شوند. داروهای تزریقی نیز چندان خوشایند نیست. نکته مشترک درباره هر دو، مشکل بودن راهنمایی آن به منطقه ها خاصی از بدن است. پژوهشگران در تحقیق نو خود خواستند تا راهی برای انتقال داروها به وسیله پوست به مکان مورد نظر ابداع نمایند.

سیستم مذکور یک وصلهcUSP نام گرفته و حاوی هیدروژلی است که به پوست کاربر می چسبد. داخل وصله 4 مبدل با ردیاب مسی برای راهنمایی الکتریسیته به هم متصل شده اند. بالای هر مبدل حفره ای قرار گرفته است که حاوی مولکول های داروی حل شده در مایع است و هنگامی که مبدل ها نیرو دریافت می نماید، مرتعش می شوند و حباب هایی در مایع ایجاد می نمایند. این به نوبه خود ریز جت هایی از مایع ایجاد می نماید که در لایه بیرونی سخت پوست شلیک می نمایند.

محققان این سیستم را روی پوست خوک آزمایش کردند و نوعی ویتامین ب به نام نیاسینامید را به آن منتقل کردند. آنها متوجه شدند cUSP می تواند مولکول های دارو را بدون یاری اولتراساوند 26 بار بیشتر به وسیله پوست منتقل کند.

آنها بعلاوه این فناوری را با روش های دیگر انتقال بدون درد دارو(وصله های ریز سوزن) مقایسه کردند. وصله های اولتراساوند توانستند محموله نیاسینامید را ظرف 30 دقیقه منتقل نمایند، حال آنکه وصله ریز سوزن این فرایند را در 6 ساعت انجام داد.

به گفته پژوهشگران این روش به خصوص برای انتقال دارو جهت درمان مسائل پوستی مانند سوختگی، سرطان پوست یا علائم پیری مناسب است. با ارتقای بیشتر سیستم می توان محموله های دارویی از جمله هورمون هایی مانند انسولین یا پروژسترون را به عمق بیشتر بدن و جریان خون رساند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2222

به "انتقال بدون درد دارو به بدن با یک وصله اولتراساوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال بدون درد دارو به بدن با یک وصله اولتراساوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید