افشای حمله هکری هفت ساله به دَه اپراتور تلفن همراه در سراسر دنیا

به گزارش ایران 20 دانلود، هکرها با سرقت متادیتای حداقل دَه اپراتور تلفن همراه در سراسر دنیا کوشش نموده اند تا به اطلاعات شخصی افراد خاصی دسترسی یابند.

افشای حمله هکری هفت ساله به دَه اپراتور تلفن همراه در سراسر دنیا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از تک اسپات، آنالیز های شرکت امنیتی Cybereason نشان می دهد هکرها شبکه های مخابراتی حداقل دَه اپراتور تلفن همراه در اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آسیا هک نموده اند و از این طریق برای سرقت سوابق تماس های حداقل 20 فرد خاص کوشش نموده اند.

این کوشش های هکری به مدت حداقل هفت سال در جریان بوده و داده های مسروقه شامل زمان انجام مکالمات، تاریخ انجام مکالمات و موقعیت مکانی افراد بوده و از این طریق ردگیری افراد مورد نظر توسط هکرها ممکن بوده است.

این عملیات هکری که Softcell نام گرفته، از سوی رسانه های غربی به گروهی موسوم به APT10 نسبت داده شده که اصالت چینی دارند. عملیات یادشده بسیار پیچیده بوده و احتمال حمایت دولتی از آن وجود دارد.

انجام حملات یادشده با سواستفاده از ضعف امنیتی وب سرورهای اپراتورهای تلفن همراه اجرا شده و هکرها در ادامه به شبکه های داخلی شرکت های مخابراتی دسترسی یافته اند. این فرایند برای افزایش عمق دسترسی در طول هفت سال بارها و بارها تکرار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 227

به "افشای حمله هکری هفت ساله به دَه اپراتور تلفن همراه در سراسر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای حمله هکری هفت ساله به دَه اپراتور تلفن همراه در سراسر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید