افتتاح پیست اسکی تازه در کره شمالی!

به گزارش ایران 20 دانلود، همزمان با شروع بازی های زمستانی المپیک در ماه آینده، کره شمالی هم از پیست اسکی تازه خود رونمایی کرد.

افتتاح پیست اسکی تازه در کره شمالی!

کره جنوبی در حال آماده شدن و روزشماری برای آغاز بازی های المپیک زمستانی در پیونگ چانگ است. چیزی کمتر از یک ماه دیگر فرصت به جای مانده تا همه تدارک برای این مسابقات انجام گردد. در همین حالی که شمارش معکوس آغاز بازی ها آغاز شده است، کشور همسایه کره جنوبی، یعنی کره شمالی، در اقدامی عجیب از پیست اسکی نو خود پرده برداری کرد.

پیست اسکی کانگایی دومین پیست اسکی در کره شمالی است که طی 5 سال اخیر ساخته شده. پیست اولی که این کشور ساخت پیست ماسیکریونگ نام دارد که در سال 2013 به بهره برداری رسید و خیلی بزرگ تر از پیست نو است.

خبر افتتاح پیست نو در وب سایت ریونگ یانگ این کشور منتشر شد و بر طبق آن پیست اسکی نو سبک و سیاقی کاملاً مطابق با قوانین کره شمالی دارد. این پروژه زودتر از موعد مقرر تکمیل شد تا اراده عالی مردم را انعکاس دهد.

کارگران بومی 10 ماه تمام برای ساخت این پروژه همت ورزیدند. این پیست در نزدیک شهر کانگایی در شمال کره شمالی و نزدیک مرز چین واقع شده است و کلنگ ساخت آن در ماه جولای سال قبل به دستور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به زمین خورد.

فضای اسکی شامل دو سراشیبی اسکی و قابلیت های برف سازی است. بنابراین، اگر در فصل زمستان برف نبارید، اصلاً مشکی وجود ندارد و باز هم مردم می توانند برف بازی و اسکی نمایند.

زمین این پیست 12 هکتار است و سراشیبی اصلی 530 متر طول دارد که برای اسکی بازهای مبتدی و نیمه حرفه ای بسیار مناسب است. علاوه بر این، یک سراشیبی 200 متری هم برای تازه کارها در نظر گرفته شده. به گفته منابع کره شمالی، رستوران و محل اقامت نیز از دیگر امکانات رفاهی این پیست به شمار می فرایند.

در سال 2013، در زمان ساخت پیست ماسیکریونگ، که 21 میلیون دلار هزینه داشت، کره شمالی به علت تحریم تجاری اجازه نداشت برای انتقال اسکی بازان از پایین پیست به بالای دامنه واردات تله سیِژ از کشور سوییس داشته باشد. این اقدام از سوی رهبر کره شمالی نقض واضح حقوق بشر خوانده شد. در عوض، در آن موقع کره شمالی مجبور به وارد کردن تله سیِژهای اتریشی قدیمی متعلق به 30 سال پیش شد که به وسیله کشور چین به فروش می رسید.

البته، چیزی که در حال حاضر برای کره شمالی افتخار و غرور ملی محسوب می گردد این است که در پیست نو همه چیز به وسیله دولت و مردم کره شمالی و در کمتر از یک سال ساخته شده است.

منبع: فوت و فن / The Daily Telegraph
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2104

به "افتتاح پیست اسکی تازه در کره شمالی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح پیست اسکی تازه در کره شمالی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید