اسرار مرموزی که در مورد مومیایی ها وجود دارد

به گزارش ایران 20 دانلود، اسرار مومیایی ها

اسرار مومیایی ها همواره یکی از عجیب و غریب ترین مواردی بوده که در دنیا وجود دارد. زمانی که صحبت از مومیایی می شود اولین چیزی که به فکر می رسد کشور مصر می باشد. سنتی که در هزاران سال پیش در مصر وجود داشته باعث شده بود تا اغلب فرعون ها و پادشاهان این کشور پس از مرگ به صورت مومیایی درون تابوت های مجلل خود نگهداری شوند. اما واقعا چرا این فرایند روی اجساد انجام می شده و اینکه تاثیر و فرایند آن به چه صورتی بوده است؟ این تمام آن چیزی است که می خواهیم درباره آن صحبت نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

اسرار مرموزی که در مورد مومیایی ها وجود دارد

اسرار مومیایی ها در سراسر جهان

  1. در مومیایی کردن در مصر باستان برخی اوقات برای پر کردن حفره های بدن از پیاز استفاده می کردند.
  2. مصری ها برای مومیایی کردن بدن افراد از مقدار زیادی پارچه کتان استفاده می کرده اند. در سلسله یازدهم مقدار پارچه ای که برای یک مومیایی مورد استفاده قرار می گرفت 845 متر مربع بوده است. با این مقدار می توان سه زمین تنیس را پوشش داد.
  3. پادشاه رامسس دوم اولین مومیایی بود که پاسپورت دریافت کرد. در پاسپورت او شغلش به عنوان پادشاه ذکر شده بود.
  4. در طی مومیایی کردن در مصر باستان اندام های داخلی به وسیله برش طولی در سمت چپ بدن برداشته می گردد. روحانی که این کار را انجام می داد به نام برنده یا برش دهنده شناخته می شد.
  5. مومیایی ها در طول قرون وسطی در اروپا به عنوان دارو مورد توجه بوده اند. به عنوان مثال اروپایی ها مومیایی را جوشانده و از روغن آن برای درمان کبودی، درد شکم و بسکمک بیماری های دیگر مورد استفاده قرار می گرفته است.

اسرار مومیایی ها در خصوص تاریخچه آن ها

  1. بر اساس گفته مصری ها، اوسیریس اولین مومیایی بوده است.
  2. محبوب ترین مومیایی در جهان به احتمال زیاد ولادیمیر لنین می باشد. میلیون ها بازدیدنماینده از مسکو، این مومیایی را مشاهده کرده اند.
  3. شیشه های کاسینی یا شیشه هایی که برای ذخیره اندام های داخلی مومیایی ها مورد استفاده قرار می گرفته است به نام خدای محلی کاناپوس (Canopus) شناخته می گردد. کاناپوس همچنین یک شهر در منطقه دلتا نیل می باشد.
  4. گفته می گردد در مصر باستان، الهه ای به نام مرتسجر (Meretseger) بوده که شکلی شبیه به مار کبرا داشته و وظیفه آن محافظت از دره پادشاهان بوده است. با توجه به افسانه ها، دزدانی که به مقبره ها نزدیک می شدند همگی کور و زخمی برمی گشتند.
  5. قدیمی ترین اهرام مصر که یکی از هرم های پلکانی می باشد به حدود 2650 سال پیش از میلاد باز می گردد. این مکان آرامگاه پادشاه ژوزر (Djoser) بوده و شکل آن نشان دهنده یک راه پله غول پیکر بوده که پادشاه مرده را برای صعود به آسمان و پیوستن به خدایان خورشید است.

اسرار مومیایی ها و گنجینه های آن ها

  1. مصریان باستان در طول مومیایی کردن تمام اندام های داخلی به جز قلب را خارج می کردند. آن ها اعتقاد داشتند که یک فرد با قلب خود قضاوت می گردد.
  2. قدیمی ترین مومیایی محافظت شده در اروپا آیس من (Iceman) بوده که در یخچال های آلپ برای بیش از 5300 سال حفظ شده است.
  3. توتانخامون (Tutankhamun) تنها مومیایی سلطنتی است که با تمام گنجینه های گرانبها و با ارزش خود کشف شده است.
  4. مصریان باستانی بسکمک از حیوانات شامل انواع گربه ها، قوچ ها، تمساح ها، موش ها، مارمولک ها و حتی تخم مرغ ها را مومیایی می کرده اند.
  5. مهاجمان مقبره ها در مصر باستان اغلب به مرگ های دردناک گرفتار می شدند.

اسرار مومیایی ها و باقی ماندن اجساد

  1. تفاوت بین یک اسکلت و مومیایی این است که یک مومیایی هنوز دارای برخی از بافت های نرم مانند مو، عضله و پوست می باشد.
  2. مومیایی ها فقط در مصر نبوده و آن ها در سراسر جهان و در تمامی قاره ها یافت می شوند.
  3. بیش از یک میلیون مومیایی در مصر کشف شده است که اغلب آن ها را گربه ها شامل می شدند.
  4. مومیایی که به خوبی حفظ شده است شین جوی (Xin Zhui) می باشد. او همچنین به عنوان بانوی دای نیز شناخته می گردد. او بیش از 2 هزار سال پیش فوت کرده اما تمام اندام های داخلی، پوست نرم و موهای آن به خوبی حفظ شده است. او دارای گروه خونی A بوده و اندام های انعطاف پذیری داشته است.
  5. مومیایی غار ارواح قدیمی ترین در نوع خود در آمریکای شمالی می باشد. در سال 1940 در نوادا مردی که به طور طبیعی 10600 سال در ملافه های نگین دار و یک پتو از پوست خرگوش به جای مانده بود پیدا شد.

واقعیاتی در خصوص اسرار مومیایی ها

  1. کلمه مومیایی از واژه فارسی موم گرفته شده که نوعی ماده شفابخش و همچنین قیر طبیعی می باشد.
  2. گونه تازه از زنبور عسل در اکوادور کشف شده که به نام زنبور عسل مومیایی نامگذاری شده است زیرا او شکارهای خود را همانند مومیایی می پیچد.
  3. مومیایی ها معمولا به دو دسته تقسیم می شوند، یکی انسان ساخته و دیگری خود به خودی. تفاوت میان آن ها این است که مومیایی های انسان ساخته به وسیله بشر به وجود آمده اند. اما نوع دیگر در شرایط ناخواسته و به طور طبیعی به وجود آمده اند.
  4. مصریان مومیایی کردن را یک گام مهم در دستیابی به زندگی پس از مرگ می دانسته اند.
  5. مصری ها اولین نفراتی نبودند که مومیایی می کردند. تقریبا 2 هزار سال پیش مردم چینچورو (Chinchorro) در آمریکای جنوبی مرده های خود را مومیایی می کرده اند. آن ها همه مرده هایشان حتی بچه ها و نوزادان را نیز مومیایی می کردند.

اسرار مومیایی ها در عصر مدرن

  1. دانشمندانی که علاقه مند به شبیه سازی بودند، DNA های قابل تجزیه را از مومیایی ها از سال 2012 پیش از میلاد خارج کرده اند.
  2. کالبدشکافی مومیایی ها نشان می دهد که مردم باستان نیز بسکمک از بیماری های مدرن امروزی را داشته اند. رگ های مسدود شده، سرطان پروستات، سوء تغذیه، عفونت های دستگاه گوارش، زخم معده و سینوزیت از جمله آن ها می باشد.
  3. دانشمندان حدود 200 مومیایی را در وسط یک بیابان در چین کشف کردند. دانشمندان مطمئن نیستند که چرا مومیایی ها دارای ویژگی های اروپایی بوده و از طرفی آن ها در یک گورستان با نمادهای فالیک و ولوا دفن شده اند.
  4. در مصر باستان مومیایی نمایندگان اغلب از ماسک الهه آنوبیس استفاده می کرده اند.
  5. در سال 1994 دو دانشمند با استفاده از روش های مومیایی مصر باستان برای مردی که در اثر حمله قلبی فوت شده بود استفاده کردند. هدف آن ها ایجاد یک مومیایی نبوده بلکه در پی ایجاد دانش بوده اند.

اسرار مومیایی ها در خصوص آنچه به جای مانده است

  1. گزارش های هرودوت و دیودوروس دو متون باستانی بوده که روش های مومیایی کردن را توصیف می کند. کتاب مرده که از مشهورترین کتاب های مصری می باشد گزارش مفصلی از مومیایی کردن را ارائه نمی کند. در عوض در این کتاب آداب و رسوم هایی وجود داشته که به منظور کمک به مرده ها در زندگی پس از مرگ می باشد.
  2. در مصر باستان، مومیایی نمایندگان هم به عنوان پزشک و هم به عنوان طبقه روحانیون در نظر گرفته می شدند.
  3. در مصر باستان از جمله عناصر اصلی در مومیایی کردن ناترون (natron) بوده که نوعی نمک برای خشک کردن بدن می باشد.
  4. بدن های یخ زده ملوانان جان فراکلین که در سفر شمالی 1845 برجای مانده بود به خوبی حفظ شده بودند. به طوری که دانشمندان توانستند معاینات پس از مرگ را روی آن ها انجام دهند. معاینه ها نشان داد که مرگ آن ها در اثر مسمومیت با سرب بوده که احتمالا ناشی از غذاهای کنسرو شده مورد استفاده آن ها بوده است.

اسرار مومیایی ها در خصوص فرایند آن

  1. سیتی اسکن از یک مومیایی زن مصری متعلق به 2400 سال پیش نشان داد که مومیایی نمایندگان ابزار خارج نماینده مغز را درون جمجمه فرد جا گذاشته اند. آن ها به جای اینکه تلاش نمایند تا آن ها را خارج نمایند ترجیح دادند این ابزار را باقی بگذارند. این موضوع اطلاعات مهمی را در خصوص روش مومیایی کردن در اختیار دانشمندان قرار داده است.
  2. در مصر باستان حدود 40 روز برای مومیایی کردن یک بدن زمان نیاز بود. بنابراین در طی آن بدن 75 درصد از وزن خود را در اثر از دست دادن آب در فرایند مومیایی کاهش می داد.
  3. مومیایی نمایندگان باستانی اغلب از موم زنبور عسل برای دهان جسد، سوراخ های بینی و سایر حفره های بدن استفاده می کرده اند. زنبورها به دلیل خواص جادویی خود بسیار ارزشمند بودند.
  4. مومیایی نمایندگان مصری با تخلیه سر جسد فرایند این کار را آغاز می کرده اند. آن ها به وسیله یک قلاب بلند که آن را از بینی عبور می دادند، وارد جمجمه شده و مغز را تخلیه می کردند. پس از آن محتویات مغز را به وسیله بینی به داخل یک کاسه می ریخته اند. مصری ها مغز را در نظر نگرفته و مراقبتی برای حفظ آن انجام نمی دادند.
  1. مومیایی نمایندگان مصری از روغن ها و رزین های مختلفی روی جسد استفاده می کردند. به احتمال زیاد هر دو این ها برای موجب دفع حشرات و جلوگیری از تجزیه شدن آن می شده است.
  2. بومیان گوانچز (Guanches) در جزایر قناری نیز مرده های خود را همانند مصریان باستان مومیایی می کرده اند. مومیایی های آن ها در حالت خشک و با وزنی کمتر از 6 یا 7 پوند می باشد.

منبع: www.factretriever.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2062

به "اسرار مرموزی که در مورد مومیایی ها وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسرار مرموزی که در مورد مومیایی ها وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید