استقلال نباید تک بُعدی باشد، این تیم در لیگ هم خوب بازی نمی کند!

به گزارش ایران 20 دانلود، علی لطیفی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص دیدار این تیم مقابل نود ارومیه گفت: نود ارومیه برای کادر فنی و آنالیزورهای استقلال کاملاً ناشناخته بود و آنها هیچ شناختی از حریف نداشتند. این عدم شناخت در زمین مسابقه مشکل ساز شد و برای همین در شبی که انتظار می رفت به یک پیروزی بی دردسر برسد، با چالشی بزرگ روبرو شد و به دشواری از سد تیم نود ارومیه در ورزشگاه آزادی عبور کرد.

استقلال نباید تک بُعدی باشد، این تیم در لیگ هم خوب بازی نمی کند!

پیشکسوت آبی پوشان شرح داد: استقلال در این دیدار اصلاً خوب نبود و من این را کتمان نمی کنم. اما این خوب نبودن می توانست دلایلی هم داشته باشد که از مهم ترین آنها یکی همان عدم شناخت از حریف بود و دومین دلیل انگیزه بسیار بالای بازیکنان تیم نود ارومیه که می خواستند در این بازی دیده شوند.

وی اضافه کرد: البته خوب نبودن تنها به بازی مقابل نود ارومیه بر نمی گردد و استقلال مدتی هست که خوب بازی نمی کند. آنها در لیگ هم چندان خوب نیستند، اما نتایج خوبی می گیرند که این نتایج خوب را باید ابتدا به پای رشد چشمگیر این تیم در کارهای تدافعی زد و در پاره ای مواقع هم به فرصت سوزی بازیکنان حریف نسبت داد.

کارشناس فوتبال گفت: به عنوان مثال استقلال مقابل سپاهان پیروز شد، اما کدام کارشناس منصفی است که نگوید سپاهان فوتبالی به مراتب برتر از استقلال ارائه داد؟ در آن بازی که آبی پوشان امتیازات بسیار مهمی را گرفتند، حتی فاز دفاعی هم پیروز نبود و این خود سپاهانی بودند که بیشتر فرصت هایی خوبی که به دست آوردند را از دست دادند.

مهاجم سابق آبی پوشان تاکید کرد: در لیگ تا به امروز نتایج خوبی گرفته ایم و در بالای جدول قرار داریم، اما باید بپذیریم که لازمه حفظ موقعیت در بالای جدول حفظ شرایط مطلوب دفاعی و ارتقای شرایط تهاجمی تیم است. فلسفه فوتبال استقلال از بدو تاسیس تا به امروز فوتبال تهاجمی بوده و دلیل محبوبیت این تیم هم همین فوتبال تهاجمی بوده است. اما امروز کار برعکس شده و ما استقلال را تیمی تدافعی می بینیم که شاید مطلوب هواداران هم نباشد.

وی افزود: نباید در فوتبال تک بعدی رشد کرد و فقط در یک فاز دفاع یا حمله قوی بود. تیم های مدعی قهرمانی باید در هر دو بُعد دفاع و حمله خوب باشند.

لطیفی خاطر نشان ساخت: من بعد از خدا در فوتبال هرچه دارم از استقلال است و به همین دلیل نسبت به این تیم احساس مسئولیت می کنم. اگر نقدی هم وارد می کنم سعی می کنم این نقد سازنده و در جهت بهبود کیفیت تیم باشد. مواقعی پیش آمده که به دلیل همین نقدها مورد فحاشی قرار گرفته ام. اما خب استقلال برایم اهمیت دارد. در فوتبال بزرگترین مربیان دنیا هم نقد می شوند و در هیچ کجای دنیا از هیچ مربی ای قدیس نساخته اند. باید کار خوب مربی را گفت و ایرادهای او را هم ذکر کرد تا آنها را از بین ببرد. اگر فردی تحمل انتقاد ندارد اصلاً سمت مربیگری نیاید.

پیشکسوت آبی پوشان بیان داشت: متاسفانه بعضی از پیشکسوتان و همبازیان سابق من نقدهای شان را در محافل خصوصی انجام می دهند و حتی به زندگی شخصی مجیدی هم سرک می کشند، اما در رسانه ها چشم شان را بر ایرادات وی می بندند و تعریف و تمجید بی جهت می کنند. من از این دورو بازی خوشم نمی آید و برای همین نقدهایم را در رسانه انجام می دهم تا به گوش کادر فنی برسد و آن را اصلاح کنند و هیچ کاری به زندگی شخصی افراد ندارم، مگر آنکه زندگی شخصی آنها به استقلال ضربه بزند.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: من فرهاد مجیدی را دوست دارم، اما استقلال را خیلی بیشتر از او دوست دارم و لذا نمی توانم به خاطر منافع استقلال نسبت به خیلی موارد بی تفاوت باشم. همه مربیان برای پیشرفت در کارشان به نقد نیاز دارند، به خصوص مربی تازه کاری مثل فرهاد مجیدی که باید از این انتقادها استقبال هم بکند.

لطیفی بیان داشت: من در این بحث که مجیدی به تعدادی از بازیکنان که در لیگ کمتر بازی کرده بودند مقال نود فرصت بازی داد از او دفاع می کنم و می گویم این کار کاملاً منطقی است. چون سرمربی باید همه بازیکنانش را در شرایط بازی نگه دارد و چه موقعیتی از این بهتر که در چنین دیداری این فرصت را به بازیکنانش بدهد. اما در این بحث که با گذشت یک سوم از فصل هنوز تیم به شرایط ایده آل و آرمانی نرسیده نسبت به عملکرد مجیدی نقد دارم. به خصوص که می بینم تیم در کارهای تهاجمی مشکل دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1947

به "استقلال نباید تک بُعدی باشد، این تیم در لیگ هم خوب بازی نمی کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال نباید تک بُعدی باشد، این تیم در لیگ هم خوب بازی نمی کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید