استفاده از سیستم ثلثی در دانشگاه های فرانسوی زبان کانادا

به گزارش ایران 20 دانلود، تقویم تحصیلی در دانشگاه ها و کالج های کانادا دارای سه ترم پاییز، زمستان و بهار است. دانشگاه های فرانسوی زبان نیز از سیستم ثلثی استفاده می نمایند.

استفاده از سیستم ثلثی در دانشگاه های فرانسوی زبان کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشجو خبرگزاری خبرنگاران، پیش از این به آنالیز تقویم تحصیلی آمریکا، انگلستان، آلمان، روسیه، بلژیک، فیلیپین، استرالیا، اتریش و اسپانیا پرداختیم و حالا به سراغ سیستم تحصیلی کانادا می رویم.

بیشتر دانشگاه ها در کانادا از ابتدای سپتامبر آغاز به کار می نمایند و تا اواخر آوریل (10 اردیبهشت) یا اوایل ماه می (12 اردیبهشت) ادامه دارند.

سیستم تحصیلی مؤسسات آموزش عالی در کانادا اغلب باعث سردرگمی دانشجویان بین المللی جدید می گردد. برای بسیاری از آنها در سال اول این سؤال پیش می آید که آیا باید در دوره های بهار و تابستان ثبت نام نمایند یا خیر؛ چراکه دوره های تحصیلی در خارج از کشور نسبت به سیستم تحصیلی داخلی متفاوت است.

تاریخ دقیق آغاز سال تحصیلی، زمان استقرار و هفته آشنایی بسته به دانشگاه محل تحصیل و منطقه ای که دانشگاه در آن قرار گرفته است، متفاوت است.

بیشتر دانشگاه ها و کالج ها در کانادا از سیستم ترمی استفاده می نمایند که سال تحصیلی را به سه دوره تقسیم می نماید. ترم پاییز که معمولاً از سپتامبر(10 شهریور) تا دسامبر(10 آذر) است. ترم زمستان نیز از ژانویه (11 دی) آغاز می گردد و تا آوریل (12 فروردین) ادامه دارد.

ترم بهار نیز معمولاً از ماه می (11 اردیبهشت) تا اوت (10 مرداد) به طول می انجامد. یک ترم تابستانی اختیاری نیز وجود دارد که برای دانشجویان علاقه مند ارائه می گردد. دانشجویانی که از این سیستم استفاده می نمایند احتیاجی به حذف کلاس ها ندارند.

سیستم دانشگاه هایی که برنامه تحصیلی همیاری دارند مانند دانشگاه واترلو و سایمون فریسر با باقی دانشگاه ها تفاوت دارد. دانشجویان این دانشگاه ها در کل طول سال کار می نمایند و در تابستان به انعطاف پذیری زیادی احتیاج دارند. بنابراین این دانشگاه ها در تابستان نیز کلاس های منظمی به دانشجویان ارائه می دهند.

بیشتر دانشگاه های فرانسوی زبان در کبک از سیستم ثلثی استفاده می نمایند که سال تحصیلی را به سه بخش 15 هفته ای تقسیم می نماید. بعضی از دانشگاه ها نیز در تمام طول سال کلاس دارند.

4021/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 883

به "استفاده از سیستم ثلثی در دانشگاه های فرانسوی زبان کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از سیستم ثلثی در دانشگاه های فرانسوی زبان کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید