آمار کرونا در ایران امروز 25 مرداد 99؛ 161نفر فوت و 943 تن بستری شدند

به گزارش ایران 20 دانلود، سخنگوی وزارت بهداشت موارد ابتلا و فوتی ناشی از کووید - 19 در کشور طی 24 ساعت گذشته را اعلام نمود و گفت: تنها نقطه سبز کشور و بدون بیماری کرونا در جزیره ابوموسی بود که متاسفانه در هفته گذشته به نقطه زرد یعنی با خطر متوسط بیماری تبدیل شد.

آمار کرونا در ایران امروز 25 مرداد 99؛ 161نفر فوت و 943 تن بستری شدند

سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز 25 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 245 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 943 نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 341 هزار و 70 نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 161 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 19 هزار و 492 نفر رسید.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تا کنون 295 هزار و 630 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گفته وی، 3911 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تا کنون دو میلیون و 836 هزار و 252 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

وی درباره استانهای در شرایط قرمز بیماری گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند.

لاری گفت: همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در شرح شرایط استان هرمزگان گفت: در این استان خیز ضعیف بیماری را در اسفند ماه و خیز متوسط را در فروردین ماه امسال داشتیم و متاسفانه از نیمه دوم اردیبهشت شاهد خیز شدید در ابتلا و بستری ناشی از کرونا در اغلب شهرستانهای این استان هستیم؛ به طوری که در روزهای پایانی خردادماه تعداد موارد ابتلا و بستری در این استان به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

وی ادامه داد: با همکاری مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی، کوشش کادر بهداشت و درمان و حمایت ستاد استانی، از هفته اول تیر ماه نمودار ابتلا و بستری در این استان فرایند نزولی به خود گرفته، اما علیرغم این فرایند کاهشی، در بعضی شهرستانهای استان شرایط شیوع بیماری همچنان حساس و شنماینده است؛ به طوری که در هفته گذشته دو شهرستان به شهرستانهای در شرایط قرمز آن اضافه شد و به این ترتیب در حال حاضر پنج شهرستان کیش، پارسیان، جاسک، قشم و میناب در شرایط قرمز بیماری هستند و بندرلنگه نیز در شرایط هشدار قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: تنها نقطه سبز کشور و بدون بیماری کرونا در جزیره ابوموسی بود که متاسفانه در هفته گذشته به نقطه زرد یعنی با خطر متوسط بیماری تبدیل شد.

لاری ادامه داد: میانگین استفاده از ماسک در استان هرمزگان بیش از 87 درصد است و بیشترین میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در بیمارستانها و داروخانه ها و کمترین میزان آن در پایانه های مسافری درون شهری و آرامستانها است. درخواست داریم تا هموطنان در این استان با اهتمام بیشتر در رعایت پروتکل ها و استفاده جدی تر و از ماسک را داشته باشند تا به این ترتیب تداوم فرایند کاهشی در موارد ابتلا و بستری و نهایتا خروج شهرستانهای این استان از شرایط قرمز و هشدار را ببینیم.

وی همچنین از هموطنان خواست تا از هر گونه سفر غیرضروری به ویژه به شهرستانهای قرمز این استان خودداری نمایند.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن خداقوت به کادر بهداشت و درمان و جهادگران عرصه سلامت که متحمل زحمات و سختی های فراوانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، گفت: مطمئنا رشادت های این عزیزان در تاریخ مرز و بوم کشور ماندگار خواهد بود و امیدواریم با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مرتب دستها و استفاده از ماسک شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1155

به "آمار کرونا در ایران امروز 25 مرداد 99؛ 161نفر فوت و 943 تن بستری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در ایران امروز 25 مرداد 99؛ 161نفر فوت و 943 تن بستری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید