افزایش دو برابری شهر های نارنجی طی چند روز گذشته

به گزارش ایران 20 دانلود، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تعداد شهر های نارنجی به 36 شهر رسید.

افزایش دو برابری شهر های نارنجی طی چند روز گذشته

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین تصمیمات این ستاد برای مقابله با کرونا گفت: پنجاه وششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور مسؤولان برگزار گشت، مباحثی از قبیل ویروس جهش یافته در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. در کشور های انگلیس، ژاپن و آفریقا این ویروس مشاهده شده است شیوع آن در برخی کشور ها مانند انگلیس و آمریکا افزایش زیادی داشته است هرچند این کشور ها واکسیناسیون را شروع کرده اند و این موضوع نشان می دهد باید حواسمان باشد که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: شیوع کرونای جهش یافته در ژاپن نیز در شرایط قرمز قرار گرفته و 70 درصد تخت های بیمارستانی این کشور پر شده است، کشور ما بر خلاف کشور های دیگر که مسائل زیادی دارند در شرایط خوبی قرار گرفته است و باید تا قبل از شیوع واکسیناسیون پروتکل ها را رعایت کنیم تا بتوانیم عید نوروزی آرامی داشته باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: امسال سومین سالی است که در تعطیلات عید با پدیده های مختلفی روبه رو هستیم، خوشبختانه هنوز شهر قرمز نداریم و شهر های نارنجی که 18 بود امروز به 36 شهر رسید و شهر های زرد که 130 بود به 178 رسید و شهر های آبی نیز با فرایند کاهشی به 236 شهر رسیده است. خیز بیماری در برخی از استان ها به صورت ملایم شروع شده است و باید زدن ماسک، تهویه مناسب و با پرهیز از حضور در تجمعات جلو خیز بیماری را بگیریم.

وی با بیان اینکه استان های هرمزگان، خوزستان یزد گیلان مازندارن گلستان آذربایجان غربی و لرستان باید بیشتر رعایت پروتکل ها را داشته باشند گفت: تعداد شهر های نارنجی به 36 شهر رسیده است و استان های مختلف پراکنده شده است که این موضوع نشان می دهد با توجه به افزایش موارد ابتلا درجه میزان همه گیری در آن ها افزایش داشته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در دنیا یکبار دیگر ثابت شد که الکترونیکی کردن خدمات می تواند کمک کننده باشد و خدمات پرتکرار که مردم مجبورند به صورت حضوری مراجعه کنند غیر حضوری شود و تا پایان سال 1399 دستگاه های اجرایی موظف شوند سه خدمت پر مخاطب را الکترونیکی کنند.

وی بااشاره به شرایط برگزاری امتحانات دانشجویان گفت: امتحانات دانشجویانی که کلاس عملی و امتحانات عملی دارند چنانچه بومی آن دانشگاه باشند و نیاز به خوابگاه نداشته باشند در شهر های زرد و آبی با رعایت پروتکل ها برگزار می شود و امتحانات دیگر به صورت غیرحضوری برگزار خواهد بود. استان تهران و البرز همچنان در شرایط زرد قرار دارند و این شرایط شکننده است. استان های گیلان گلستان و مازندران منع تردد دارند و شهر های مسافرپذیر مثل اصفهان کیش قشم شیراز و مشهد منع تردد برقرار است.

رئیسی افزود: اولین محموله واکسن وارد کشور شده است و بر اساس اولویت ها تزریق شروع می شود و محموله های بعدی به دست ما خواهد رسید، خوشبختانه این واکسن مورد تایید است و مجله لنست نیز تایید کرد که این واکسن 91.6 درصد اثربخشی دارد و برای تمام گروه های سنی قابل استفاده است و این واکسن ایمن است و اغلب کشور های اروپایی متقاضی دریافت واکسن هستند. واردات واکسن از سبد کواکس در حال پیگیری است و امیدواریم طی چند ماه اینده واکسن تولید داخل نیز به دست ما برسد، واکسن سرم سازی رازی فردا یا پس فردا وارد فاز انسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1475

به "افزایش دو برابری شهر های نارنجی طی چند روز گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دو برابری شهر های نارنجی طی چند روز گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید