شروع پنجمین گشت کاوشگر خلیج فارس در آب های جنوب کشور

به گزارش ایران 20 دانلود، تهران- خبرنگاران - پنجمین گشت کاوشگر خلیج فارس در آب های جنوب کشور، فردا به مناسبت روز ملی خلیج فارس در بندر بوشهر شروع می گردد.

شروع پنجمین گشت کاوشگر خلیج فارس در آب های جنوب کشور

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران از روابط عمومی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، پنجمین گشت کاوشگر خلیج فارس در آبهای جنوب کشور پس از بازدید مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر و جمعی از مدیران و روسای دانشگاه هاب دریایی کشور، 11 اردیبهشت به مدت دو هفته در بندر بوشهر شروع می گردد.

در این گشت که به مناسبت روز ملی خلیج فارس صورت می گیرد، تیم تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس بخشی از برنامه تحقیقاتی و نمونه برداری در خلیج فارس را در حضور مدیران ارشد وزارت علوم، روسا و نمایندگان دانشگاه های خلیج فارس، علوم و فنون دریایی خرمشهر، مازندران، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، صنعتی امیرکبیر و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی انجام خواهند داد.

در این گشت که از دهانه اروندرود در خلیج فارس تا مرزهای اقیانوس هند در دریای عمان امتداد می یابد، ضمن انجام نمونه برداری های فیزیک، شیمی، زمین شناسی و زیست شناسی در خلیج فارس و دریای عمان در 65 ایستگاه در قالب 11 ترانسکت، وضعیت آلودگی در دریاهای جنوب کشور و لایه کم اکسیژن در دریای عمان مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

پنجمین گشت تحقیقاتی که بخشی از برنامه پایش بلند مدت خلیج فارس و دریای عمان محسوب می گردد، تاثیرات سیلاب های اخیر جنوب کشور بر وضعیت محیط دریایی خلیج فارس را نیز مورد پایش قرار می دهد.

علمی 9014** 1485

منبع: ایرنا
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 179

به "شروع پنجمین گشت کاوشگر خلیج فارس در آب های جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پنجمین گشت کاوشگر خلیج فارس در آب های جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید