آب جوشیده باعث ایجاد سنگ کلیه می گردد؟، مضرات آب جوشیده برای کلیه ها

به گزارش ایران 20 دانلود، حسن ارگانی فوق تخصص بیماری های کلیوی بزرگسالان شایع ترین بیماری را که می تواند نارسایی کلیه ایجاد کند دیابت عنوان و اظهار کرد: در تمام دنیا دیابت و عوارض ناشی از آن می تواند به نارسایی کلیه و به تبع آن دیالیز و پیوند کلیه بینجامد. ضمن اینکه دیابت، مسائل قلبی را هم در پی خواهد داشت.

آب جوشیده باعث ایجاد سنگ کلیه می گردد؟، مضرات آب جوشیده برای کلیه ها

وی در شرح مواردی که افراد باید رعایت نمایند تا دچار عوارض ناشی از دیابت نشوند، گفت: رژیم غذایی مناسب، دوری از استرس و چاقی و پرهیز از مصرف دخانیات و پرهیز از استفاده بیجا از دارو های مختلف و کنترل فشار خون بالا می تواند از آسیب های کلیوی و قلبی ناشی از دیابت جلوگیری کند.

ارگانی در شرح عوامل ایجادنماینده سنگ کلیه گفت: تا امروز معین نشده آب معدنی بهتر از آب های تصفیه شده شهری است و حتی می تواند به علت املاح و سدیم بالا باعث بروز سنگ کلیه گردد. ضمن اینکه آب جوشیده شده هم به علت دارا بودن املاح بالا بر احتمال ایجاد سنگ کلیه می افزاید. افرادی که سنگ کلیه دارند باید در طول شبانه روز بیش از 10 لیوان آب بنوشند. اگرچه هر فردی بنابر فیزیولوژی بدن، کار، رژیم غذایی و محل زندگی به مقادیر آب متفاوتی احتیاج دارد.

فوق تخصص بیماری های کلیوی بزرگسالان کشورمان درخصوص آخرین توصیه ها و دستاورد های پزشکی گفت: رژیم غذایی مناسب و استفاده از سبزیجات و دوری از نمک بسیار نکته مهمی است. بعضی دارو های ضد فشار خون و ضد دیابت و دارو هایی که دفع قند از ادرار را افزایش می دهند برای جلوگیری از بیماری های کلیوی علم پزشکی را وارد افق جدیدی نموده اند و جراحی پیوند کلیه هم روز به روز در حال پیشرفت است و دارو های پیوند کلیه به تنوع و کارایی بالایی رسیده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 اسفند 1401 بروزرسانی: 12 اسفند 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2203

به "آب جوشیده باعث ایجاد سنگ کلیه می گردد؟، مضرات آب جوشیده برای کلیه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب جوشیده باعث ایجاد سنگ کلیه می گردد؟، مضرات آب جوشیده برای کلیه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید