معماری ویلا مدرن: معرفی آویشن باغی و خواص درمانی آن

به گزارش ایران 20 دانلود، گیاهی است علفی، چند ساله و همواره سبز به ارتفاع حدود 50 سانتی متر و معطر، ساقه های گیاه نسبتاً چهارگوش، کم ارتفاع و چوبی، شاخه چه های آن درهم پیچیده، سفید و کرکدار و برگ های آن دایره ایِ مایل به بیضوی،

معماری ویلا مدرن: معرفی آویشن باغی و خواص درمانی آن

جهت دریافت خدمات معماری ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

نویسنده: صمصام صانعی

نام علمی:

Thymus vulgaris L.، نام فرانسه Thym و نام انگلیسی آن Thyme می باشد. نام های دیگر آن در کتب طب سنتی فارسی، آویشن، آویشم، اوشن، اشمه کوهی، صعتر الحمیر، آزریه و صعتر نامیده شده است.

تیره گیاه:

نعناع Labiatae

نوع گیاه:

بوته

تعیینات ظاهری:

گیاهی است علفی، چند ساله و همواره سبز به ارتفاع حدود 50 سانتی متر و معطر، ساقه های گیاه نسبتاً چهارگوش، کم ارتفاع و چوبی، شاخه چه های آن درهم پیچیده، سفید و کرکدار و برگ های آن دایره ایِ مایل به بیضوی، همه ایِ ریز، متقابل، به رنگ سبز خاکستری و بدون دمبرگ می باشند. گل هایش مجتمع به صورت خوشه ای و به رنگ سفید مایل به صورتی، بنفش، قرمز و یا ارغوانی هستند.

طبیعت:

طبق نظر حکمای طب سنتی طبیعت آن گرم و خشک است.

رویش جغرافیایی:

در اغلب کشورها و در نواحی مدیترانه ای انتشار دارد. در ایران هم در مراکز پرورش گیاهان دارویی کاشته می گردد.

ترکیبات شیمیایی و مواد موجود در آن:

اسانس شامل تیمول سمّی، کارواکرول، سیمن، ال پینن، بورنئول، لینالول و بورنیل آستات، اسید اولئانیک، پاراتیمول، مواد تلخ، تانن و غیره در آن تعیین شده است.

بخش مورد استفاده:

تمام قسمت های گیاه

نحوه مصرف:

معمولاً به صورت دم نموده یا جوشانده استفاده می نمایند و در طب سنتی برای درمان بیماری ها نحوه و اندازه مصرف را پزشک تشخیص داده و تجویز می نماید.

خواص درمانی:

ضد سرفه های سخت و خلط آور، ضد برونشیت و مفید برای نفس تنگی، ضد میکروب و رفع نماینده عفونت های سینه، ضد عفونی نماینده و رفع نماینده اختلالات گوارشی، ضد قارچ و دفع نماینده انگل ها، مدر و قاعد ه آور، شیرافزا و تقویت نماینده کبد، مقوی معده و هضم نماینده غذا، معرق و افزاینده قدرت بینایی می باشد.

تذکر:

مصرف آن برای خانم های باردار ممنوع است.

منبع مقاله :

صانعی، صمصام؛ (1395)، طبّ الصمصام -آشنایی با بیش از 400 نوع از گیاهان دارویی- (جلد دوم)، تهران: انتشارات حافظ نوین، چاپ اول.

منبع: راسخون
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1811

به "معماری ویلا مدرن: معرفی آویشن باغی و خواص درمانی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری ویلا مدرن: معرفی آویشن باغی و خواص درمانی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید