900 تن میوه برای شب عید در کهگیلویه و بویراحمد ذخیره سازی می گردد

به گزارش ایران 20 دانلود، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به فراوری میوه با کیفیت توسط کشاورزان در داخل این استان، 900 تن میوه شامل 500 تن پرتقال و 400 تن سیب درختی برای روزهای پایانی سال از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی خواهد شد.

900 تن میوه برای شب عید در کهگیلویه و بویراحمد ذخیره سازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سالار حسین پور روز چهارشنبه 20 آذر گفت: برآورد اولیه مقدار مورد احتیاج این محصولات، مقدار 500 تن پرتقال والنسیا از مبدا استان های جنوبی و باغ های گرمسیری استان و 400 تن سیب از محل فراوریات داخلی استان است.

وی اضافه نمود: این امکان نیز وجود دارد که با توجه به شرایط عرضه و تقاضا این مقدار محصول، قابلیت کاهش و یا افزایش توسط کمیته راهبری میوه شب عید را داشته باشد به گونه ای که در صورت تقاضای بیشتر امکان، تهیه و عرضه میوه وجود دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: در مورد معین و تعدیل قیمت عرضه میوه برای روزهای پایانی سال، نشست هایی در ماه های پیش رو برگزار می گردد تا مردم استان در تهیه میوه با کیفیت و قیمت مناسب مسئله ای نداشته باشند.

حسین پور ابراز داشت: طرح تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال با تعامل تشکل ها، بخش خصوصی، اتحادیه ها، تعاونی ها و سایر نهادهای متولی در این استان اجرا می گردد زیرا که این طرح تا حد زیادی از ایجاد التهاب های کاذب ناشی از تقاضا در ایام پایانی سال در بازار بسیار جلوگیری خواهد نمود.

کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد از مساحت خاک ایران بیش از این دارای هشت درصد منابع آبی کشور به میزان بیش از 10 میلیارد متر مکعب بوده و میانگین بارش سالانه آن حدود 600 میلیمتر بود.

این استان با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران واقع شده است.

کشاورزان این استان سالیانه 850 هزار تن محصول فراوری می نمایند.

سالیانه 270 تا 280 هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه های تابستانه و سایر میوه ها در باغستان های کهگیلویه و بویراحمد فراوری می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 607

به "900 تن میوه برای شب عید در کهگیلویه و بویراحمد ذخیره سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "900 تن میوه برای شب عید در کهگیلویه و بویراحمد ذخیره سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید