5 اپلیکیشن کاربردی برای پرورش گل و گیاه

به گزارش ایران 20 دانلود، اگر پرورش گل و گیاه یکی از تفریحات مورد علاقه شماست، شاید بدتان نیاید از اپلیکیشن هایی که در این زمینه طراحی شده اند، برای راحت تر شدن کارتان یاری بگیرید. در این مطلب بعضی از این اپلیکیشن ها را معرفی نموده ایم.

5 اپلیکیشن کاربردی برای پرورش گل و گیاه

این روزها اپ های زیادی داریم که تکنولوژی را به خدمت کشاورزان، باغداران و علاقه مندان به گل و گیاه درآورده اند؛ از آنهایی که به تشخیص گیاهان یاری می نمایند گرفته تا اپلیکیشن های مدیریت آبیاری و اپ هایی که می توانید به لطف آنها محصولات کشاورزی خود را به فروش برسانید.

1. Pl@ntNet

وقتی در پارک یا باغی مشغول قدم زدن هستید و به گل زیبایی برمی خورید، احتمالا دوست داشته باشید که اسم آن را بدانید. اگر خودتان گیاه شناس نیستید و دور و بری هایتان هم نمی توانند در این موضوع یاریی نمایند، اپلیکیشن Pl@ntNet این کار را برایتان انجام خواهد داد.

این اپلیکیشن آموزشی آرشیوی عظیم از 3700 گونه گیاهی شناخته شده را در خود گنجانده و می تواند گیاهان مختلف را به وسیله برگ، میوه، گل یا پوست تنه تشخیص بدهد.

برای این کار کافی است که از گیاه عکس بگیرید و آن را برای بررسی به دست Pl@ntNet بسپارید. اپلیکیشن عکس شما را با آرشیو تصاویرش تطبیق و گیاه را با دقتی قابل قبول برایتان تشخیص می دهد.

2- LeafSnap

اپلیکیشن LeafSnap را محققان دانشگاه کلمبیا و مریلند تهیه نموده اند که دربرگیرنده گونه های گیاهی شمال شرقی ایالات متحده است و نسخه انگلستان آن نیز گیاهان انگلستان را پوشش می دهد. این اپ مشابه PlantNet است، با این تفاوت که تمرکز آن روی گونه های گیاهی مناطق خاصی است.

3- Garden Manager : Plant Alarm

اگر در خانه تان گلدان دارید و به گل و گیاهان عزیزتان خیلی حساسید، شاید بد نباشد که برای مدیریت گلدان هایتان یک دستیار دیجیتالی استخدام کنید. Garden Manager گزینه بسیار خوبی برای این کار است. به لطف این اپ می توانید برای مدیریت گل و گیاهانتان برنامه ریزی کنید تا همواره سرسبز و باطراوت باشند.

وقتی موعد آبیاری گیاهان برسد Garden Manager این موضوع را با آلارم به شما یادآوری می نماید. به جز این می توانید در محیط این اپ برای کارهای دیگر مثل هرس کردن، کود دادن و سم پاشی هم برنامه ریزی کنید. امکان ساخت آلبوم عکس از مراحل رشد گیاهان و ثبت مشاهدات هم یکی دیگر از قابلیت های خوب این اپلیکیشن محسوب می گردد.

4- Agrobase

به یاری هدایت های این اپلیکیشن می توانید گیاه مریضتان را از پژمردگی و مرگ نجات بدهید. Agrobase اطلاعات کاملی از عوامل بیماری زای گیاهان (علف های هرز، حشرات، قارچ ها و ویروس ها) را در خود گردآوری نموده و برای برطرف این مسائل شیوه درمان هم ارائه می نماید. البته توضیحات Agrobase کمی تخصصی هستند و شناختی نسبی به اصطلاحات گیاه شناسی را می طلبند. با این حال در عمل بسیار مفیدند و اطلاعات شما برای مبارزه با بیماری ها و آفات را بسیار بالا می برند. برای استفاده از این اطلاعات ضروری است که پکیج مربوط به هر قسمت را جداگانه دانلود کنید؛ اما یک بار و برای همواره این کار را انجام می دهید و به طور آفلاین به آنها دسترسی خواهید داشت.

5- Plant Watering

اپلیکیشنی مفید و کاربردی برای فراموش کارها. اگر در خانه گیاهان زیادی دارید که هر کدام احتیاج آبی متفاوتی دارند، با Plant Watering می توانید برای آبیاری همه آنها برنامه ریزی کنید و آمار هر یک را به طور جداگانه داشته باشید. Plant Watering اپلیکیشن این امکان را به شما داده که از هر گیاه عکس بگیرید و فواصل آبیاری و کوددهی را برای هر کدام تعیین کنید و برای جلوگیری از فراموش کردن آبیاری برای هر گیاه آلارمی جداگانه بگذارید. این اپلیکیشن با وجود تمام مزایایش متاسفانه اپلیکیشن خیلی پایداری نیست و محتمل است که موقع کار با آن به چند باگ هم بر بخورید. با وجود این، حداقل می توانیم بگوییم که در میان بسیاری از اپلیکیشن های مشابه عملکرد نسبتا بهتری را از خود به نمایش می گذارد.

منبع: digiato

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 515

به "5 اپلیکیشن کاربردی برای پرورش گل و گیاه" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 اپلیکیشن کاربردی برای پرورش گل و گیاه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اپلیکیشن کاربردی برای پرورش گل و گیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید