2 فروشگاه صنایع دستی در اراک افتتاح می شود

به گزارش ایران 20 دانلود، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان مرکزی در آستانه فرارسیدن 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی و آغاز هفته صنایع دستی، برنامه های این اداره کل را در استان تشریح کرد.

2 فروشگاه صنایع دستی در اراک افتتاح می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، قاسم کاظمی گفت: 20خرداد ماه، هر ساله به عنوان روز جهانی صنایع دستی گرامی داشته می شود و فرصتی برای توجه به فعالان و دست اندرکاران این عرصه که نمودی از میراث کهن ایرانیان است فراهم می شود. و امیدواریم در راستای اشاعه وترویج فرهنگ این آثار ارزشمند استان گام های ارزنده ای برداشته شود.

او یادآور شد: هر محصول صنایع دستی در حقیقت شناسنامه فرهنگ و هویت ایرانی است و صادرات صنایع دستی علاوه بر ارز آوری، در حقیقت صادرات فرهنگ ایرانی است.

معاون صنایع دستی استان مرکزی اضافه نمود: برگزاری مراسم تکریم از هنرمندان که پیروز به اخذ نشان ملی صنایع دستی شده اند و جوانان فعال در حوزه صنایع دستی همزمان با افتتاحیه سفره خانه سنتی سعادت از ویژه برنامه ها به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع دستی در استان است.

کاظمی اضافه نمود: همزمان با روز جهانی صنایع دستی تمبر اختصاصی صنایع دستی با تصویر یک اثر هنری رونمایی خواهد شد.

او اضافه نمود: افتتاح فروشگاه صنایع دستی و نگارخانه خصوصی سرو در اراک و همچنین نمایشگاه ترویجی صنایع دستی در نگارخانه استاد واشقانی از دیگر برنامه های هفته صنایع دستی در این استان با هدف ترویج و توسعه صنایع دستی برگزار خواهد شد.

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه با عنوان زنان مفاخر ؛ در موزه مفاخر اراک در خردادماه سال 98 بیان نمود: در کنار برگزاری این نمایشگاه ، دبیرخانه دائمی نکوداشت مفاخر زن ایران؛ از 22 خرداد در موزه مفاخر اراک مستقر می شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 278

به "2 فروشگاه صنایع دستی در اراک افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 فروشگاه صنایع دستی در اراک افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید