کاهش آب های زیرزمینی و آینده ای به رنگ بحران کم آبی

به گزارش ایران 20 دانلود، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: اگر منابع آبی را مدیریت نکنیم، آینده خوبی برای استان رقم نخواهد خورد.

کاهش آب های زیرزمینی و آینده ای به رنگ بحران کم آبی

به گزارش خبرنگار از ، محمدمهدی جوادیان زاده، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد در دومین نشست جلسه شورای حفاظت شهرستان اشکذر، با ابراز نگرانی از افت آب های زیرزمینی به ویژه دشت چرخاب و شهرستان اشکذر که بخش بزرگی از دشت یزد - اردکان را شامل می گردد، بر مدیریت مصرف به اسم یک ضرورت مهم برای آینده استان تاکید نمود.

او با بیان این که شهرستان اشکذر نقطه بسیار حساسی برای استان یزد و مهمترین منبع آب شرب استان است، گفت: شرایط سطح آب های زیرزمینی استان بخصوص منطقه چرخاب اشکذر مطلوب نیست و با افت 45 سانتی متر در سال روبروست که اگر مدیریت نگردد هر ساله به این افت اضافه نموده شده و فرونشست ها و فروچاله های زیادی را موجب خواهد شد.

جوادیان زاده اضافه نمود: امیدواریم در برنامه های رویداد آبی و سازگاری با کم آبی استان که به طور جد با همکاری و هماهنگی مسئولان ذیربط در حال برگزاری و برنامه ریزی است، با نصب کنتور های هوشمند و طرح تحویل حجمی آب در انتها سال 1405 افت آب های زیرزمینی و کسری مخزن را به صفر رسانده تا از نشست زمین و ایجاد بیشتر این فروچاله ها جلوگیری گردد.

این مسئول با اشاره به این که شهرستان اشکذر قطب گلخانه و صنعت استان است از مدیران ذیربط خواست تا در خصوص چاه های غیرمجازی که ممکن است در رابطه با این دو موضوع حفر گردد، پیگیری و اقدامات لازم و ضروری را انجام دهند.

و

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1792

به "کاهش آب های زیرزمینی و آینده ای به رنگ بحران کم آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش آب های زیرزمینی و آینده ای به رنگ بحران کم آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید