کانادا 1.5 میلیارد دلار از ایران غرامت خواست

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرگزاری خبرنگاران- وکلای کانادایی به نیابت از بستگان قربانیان پرواز 752 اوکراین، پرونده ای جهت دریافت غرامت به ارزش 1.5 میلیارد دلار کانادا (1.1 میلیارد دلار آمریکا) در دادگاه های این کشور گشوده اند.

کانادا 1.5 میلیارد دلار از ایران غرامت خواست

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مارک آرنولد وکیل شناخته شده کانادایی که قبلاً نیز در پرونده دیگری وکالت ضبط دارایی های ایران در این کشور را با موفقیت به انجام رسانده بود، اکنون می خواهد پرونده غرامت بازماندگان قربانیان کانادایی هواپیمای اوکراینی را جلو ببرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده نام شاکی اصلی درخواست غرامت پنهان نگاه داشته شده تا خانواده وی در ایران با مشکل نشوند. به همین علت شاکی پرونده با نام مستعار جان داو، از اعضای درجه یک خانواده جک داو معرفی شده است.

در جریان سرنگونی هواپیمای اوکراینی 176 نفر از جمله 57 شهروند کانادایی که عمدتاً دوتابعیتی بودند، همچنین چندین شهروند اوکراین، افغانستان و بریتانیا و شهروندان خود ایران کشته شدند.

به نوشته رویترز، قبلاً کانادا در پرونده دیگری دارایی های جمهوری اسلامی از جمله دو ساختمان را ضبط نموده و به فروش رسانده بود و معلوم نیست آیا ایران اساساً دارایی دیگری برای ضبط شدن در کانادا دارد یا نه. آرنولد می گوید پرونده برای سال ها باز خواهد ماند و حکم ضبط دارایی های ایران در آینده نیز پی گیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 752

به "کانادا 1.5 میلیارد دلار از ایران غرامت خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا 1.5 میلیارد دلار از ایران غرامت خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید