چهار محصول دانش بنیان رونمایی شد

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران در حاشیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از چهار محصول فناورانه رونمایی کرد.

چهار محصول دانش بنیان رونمایی شد

در این رونمایی احمد نیلی رئیس دانشگاه تهران و عباس زارعی حضور داشتند.

عصاره بره موم زنبورعسل قوی ترین آنتی بیوتیک شناخته شده طبیعی

بره موم یا پروپولیس یکی از ارزشمندترین فراورده های زنبور عسل است که نقش ضد میکروبی و مقابله با بیماری ها در کندو ایفا می نماید. همین ویژگی باعث شده است که این ماده ارزشمند بعنوان قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی شناخته شده و با کاربردهای فراوان در درمان بیماری های انسانی مورد استفاده قرار گیرد.

از این رو محققان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، پیروز شدند اولین و تنها عصاره بره موم فاقد الکل و سایر حلال های شیمیایی در خاورمیانه را که مورد تایید آزمایشگاه سازمان غذا و دارو و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است را فراوری نمایند.

این محصول حاوی فلاونویید و آنتی اکسیدان، ضد سرطان و حفاظت در برابر اشعه است که قیمت رقابتی نسبت به نمونه های خارجی با کمتر از یک سوم دارد.

این محصول تنها فراورده اختصاصی زنبورعسل در ایران با مجوز دارویی از سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت قابل استفاده برای بچه ها، افراد کهنسال و زنان باردار است.

عصاره بره موم زنبور عسل تنها آنتی بیوتیک طبیعی شناخته شده با قابلیت اثرگذاری سریع معادل داروهای سنتزی بدون ایجاد مقاومت به شمار می رود.

طراحی سامانه هویت و دسترسی به اطلاعات سازمانی

با فراگیر شدن استفاده از خدمات فناوری اطلاعات در سازمان ها، لزوم مدیریت کاربران، منابع اطلاعاتی و برنامه های کاربردی هر روز بیشتر احساس می گردد. روزانه رخدادهای مختلف سامانه های اطلاعاتی و منابع انسانی، منجر به تغییرات سطوح دسترسی کاربران می شوند.

به عنوان مثال، پرسنل جدید استخدام می شوند و باید دسترسی های لازم در طی فرایند ورود به سازمان به سرعت ارائه شوند.در همان زمان کاربران فعلی، سازمان را به صورت برنامه ریزی شده و یا ناگهانی ترک می نمایند، که باید دسترسی آنها نیز لغو گردد. کاربران دیگری نقش خود را در سازمان به دلیل انتقال و یا ترفیع تغییر می دهند که ضروری است حق دسترسی آنها متناسب با صندلی جدید به روزرسانی گردد، و مجوزهایی که دیگر به آن احتیاج ندارند از آن ها گرفته شوند.

رسیدگی به این درخواست ها برای برنامه های کاربردی درون سازمانی و یا در بستر پردازش ابری احتیاجمند استفاده از راه چاره های سریع، امن و منعطف مدیریت هویت و دسترسی است.

از این رو محققان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران توانستند محصول مدیریت هویت و دسترسی را با هدف رسیدگی به این احتیاجمندی های هویتی در حوزه فناوری اطلاعات طراحی کردند.

این محصول با اتصال به مخازن احراز هویت سازمان مانند Active Directory و LDAP با همگام سازی کاربران، در کمترین زمان در سازمان مستقر شده و امکان احراز هویت متمرکز را فراهم می نماید.

همچنین این محصول بر پایه پروتکل های استانداردی مانند OAuth2، OpenID Connect و FIDO توسعه یافته و امکان اتصال با برنامه های کاربردی توسعه یافته بر پایه این پروتکل ها را بدون احتیاج به تغییر آن ها فراهم می نماید.

علاوه بر این، اپلیکیشن موبایل و توکن های سخت افزاری، احراز هویت چندعاملی را برای کاربران میسر می نماید.

طراحی سرویس هوشمند موسیقی آنلاین

محققان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران سرویس هوشمندی را طراحی کردند که یک مخزن جامع از موسیقی ایرانی است و کاربر می تواند با استفاده از آن همواره و همه جا به موسیقی مورد علاقه خود گوش کند.

داشتن مخزن جامع، پلی لیست هوشمند موسیقی، شبکه اجتماعی موسیقی از ویژگی های این محصول به شمار می رود.

ساخت ردیاب هوشمند ایرانی

همچنین محققان این پارک علم و فناوری یک دستگاه الکترونیکی را طراحی کردند که با نصب روی وسایل نقلیه و با استفاده از تکنولوژی مشخص موقعیت ماهواره ای (GPS) به وسیله اینترنت (GSM)، اطلاعاتی مانند موقعیت، سرعت، میزان مصرف سوخت، مسافت طی شده و انواع پارامترهای فنی خودرو را در اختیار صاحبان وسایل نقلیه و مدیران قرار می دهد.

همچنین با استفاده از این ردیاب امکان نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد رانندگان و به دنبال آن کاهش هزینه های اجرایی سازمان برای مدیران فراهم می گردد.

این چهار محصول از جمله محصولات رونمایی شده در این مراسم بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 621

به "چهار محصول دانش بنیان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار محصول دانش بنیان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید