پاسخ به یک سؤال مهم؛ چرا استقبال تماشاگران از بازی های لیگ برتر کم شده است؟

به گزارش ایران 20 دانلود، شمار تماشاگران در لیگ برتر نوزدهم کاهش یافته و این سؤال پیش می آید که چه عواملی در این اتفاق ناخوشایند تأثیرگذار هستند؟

پاسخ به یک سؤال مهم؛ چرا استقبال تماشاگران از بازی های لیگ برتر کم شده است؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، کاهش تعداد تماشاگران در لیگ برتر نوزدهم کاملاً محسوس است. فصل گذشته مسابقات پر شور و هیجان و البته در بعضی از بازی ها بسیار پرحاشیه لیگ دنبال می شد، اما این فصل با کاهش تعداد تماشاگران از آن شور و هیجان هم خبری نیست. هرچند آغاز فصل و روزهای پرنوسان تیم هاست که معمولاً این عامل استقبال را کمتر می نماید، با این حال دلایل دیگری هم در کاهش تعداد تماشاگران دخیل بوده است.

یکی از دلایل کاهش تعداد تماشاگران، بلیت فروشی الکترونیک است که البته این اتفاق باید زودتر از اینها رخ می داد. بسیاری از تماشاگران هنوز به خرید بلیت الکترونیک عادت ننموده اند و شاید همین مسئله باعث کاهش تعداد تماشاگران در بازی ها گردد. این مسئله در حالی به خودی خود تأثیرگذار است که عوامل دیگری هم به کاهش استقبال از بازی ها شدت می بخشد. به طور مثال برای دیدار استقلال و پرسپولیس که هفته چهارم برگزار گردید، برای استادیومی با 78 هزار صندلی، فقط 57 هزار بلیت فروخته شد. موضوعی که تعجب انگیز بود و به همین دلیل بخش زیادی از سکوهای استادیوم آزادی برای دربی 90 خالی مانده بود.

با این حال در مورد چرایی کم فروختن بلیت دربی 90 توجیهاتی به میان آمد، اما بازهم اتفاق دیگری در هفته پنجم تعجب برانگیز شد. این بار بلیت فروشی دیدار پرسپولیس و سپاهان در هفته پنجم صبح روز بازی متوقف شد. از قضا مصاف فصل گذشته این دو تیم در لیگ و جام حذفی از بازی های پرهیجان و پرحاشیه بود که بعضی سیاست اتخاذ شده برای متوقف کردن بلیت فروشی را به این مسئله ارتباط دادند که به این ترتیب حضور طرفداران در استادیوم به حداقل برسد تا از حواشی احتمالی جلوگیری گردد.

در مورد این مسائل خبرنگار خبرنگاران با مصطفی رهگذر، مسئول پیگیری های ویژه مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تماس گرفت. رهگذر در مورد علت متوقف شدن بلیت فروشی دیدار پرسپولیس - سپاهان در ساعت 8 صبح روز بازی گفت: برای استادیوم آزادی قانونی وضع شده که دو ساعت پیش از باز شدن درهای استادیوم، بلیت فروشی متوقف گردد.

با این حال سؤالی به وجود می آید که چرا با وجود بلیت فروشی الکترونیک بازهم درهای استادیوم باید از صبح روز مسابقه به روی طرفداران باز گردد. در حالی که با بلیت الکترونیک تماشاگران می توانند در آستانه بازی وارد استادیوم و در صندلی مخصوص خود مستقر شوند. رهگذر در این خصوص به خبرنگاران گفت: شورای تأمین اعلام نمود که برای دیدار پرسپولیس و سپاهان درهای استادیوم ساعت 10 صبح باز گردد. کوشش می کنیم این رویه پیش برود و کم کم فاصله باز شدن درهای استادیوم با ساعت بازی نزدیک گردد و تماشاگران در کوتاه ترین زمان ممکن در جای خود مستقر شوند.

وی در حالی که اعلام نمود قرارداد بلیت فروشی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است، در پاسخ به این سؤال که آیا متوقف کردن بلیت فروشی برای کاهش حضور تماشاگران و سیاستی برای کنترل بهتر استادیوم است، گفت: خیر، چنین منطقی وجود ندارد. چراکه بخشی از درآمد باشگاه ها از همین بلیت فروشی است. یکسری مسائل در بلیت فروشی الکترونیک وجود دارد که تمام کوشش خود را برای عملی شدن آن به کار می گیریم و سعی داریم از ورود افراد بدون بلیت جلوگیری کنیم.

مسئول پیگیری های ویژه مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اعلام کرد: در بازی های اخیر هم یکسری تماشاگر بدون بلیت می آیند و مقابل گیت ها می ایستند تا شاید بدون بلیت وارد شوند. تمام کوشش مان را می کنیم دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد و کم کم این فرهنگ باید بین طرفداران جا بیفتد که بلیت را به صورت الکترونیک خریداری نموده و به استادیوم بیایند.

با توجه به این صحبت ها می توان به این نتیجه رسید که سیاست های اتخاذ شده و البته عدم آشنایی بعضی تماشاگران با بلیت فروشی الکترونیک می تواند یکی از عوامل کاهش استقبال از بازی های این فصل باشد. با این حال نمی توان از کنار بعضی سیاست های اتخاذ شده هم به سادگی گذشت. کم شدن تعداد بلیت هایی که در دربی به فروش رسید و البته متوقف کردن بلیت فروشی دو ساعت پیش از باز شدن درهای استادیوم که بسیار مورد بحث است. چون این انتقاد وجود داشت چرا برای بازی پرسپولیس و سپاهان درهای استادیوم باید ساعت 10 صبح باز و دو ساعت پیش از آن بلیت فروشی متوقف گردد. با این حال آنچه همواره گفته می گردد، اینکه فوتبال با طرفدارانش زنده است و امید می رود با بلیت فروشی الکترونیک علاوه بر افزایش استقبال از مسابقات، نظم بیشتری نیز در استادیوم ها حاکم گردد تا امنیت تماشاگران بالاتر برود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 412

به "پاسخ به یک سؤال مهم؛ چرا استقبال تماشاگران از بازی های لیگ برتر کم شده است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "پاسخ به یک سؤال مهم؛ چرا استقبال تماشاگران از بازی های لیگ برتر کم شده است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به یک سؤال مهم؛ چرا استقبال تماشاگران از بازی های لیگ برتر کم شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید