وزارت میراث فرهنگی و گردشگری عضو شورای عالی ایرانیان خارج از کشور شد

به گزارش ایران 20 دانلود، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری عضو شورای عالی ایرانیان خارج از کشور شد.

وزارت میراث فرهنگی و گردشگری عضو شورای عالی ایرانیان خارج از کشور شد

علی اصغر شالبافیان، معاون جهانگردی کشور در نشست معاونان وزارتخانه میراث فرهنگی با رایزنان مالی وزارت خارجه با اشاره به اهمیت هماهنگی بین ذی نفعان حوزه جهانگردی گفت: باید بخش های دولتی ذینفع در حوزه جهانگردی دولتی با یکدیگر برای جذب جهانگرد خارجی هماهنگ باشند تا بخش خصوصی از این فرایند دلخوش گردد.

وی در مورد همکاری های وزارت میراث فرهنگی جهانگردی با وزارت خارجه در مدت دولت سیزدهم گفت: در این مدت با نگاه جدیدی که وجود داشت همکاری های جدیدی با معاونت کنسولی به علت باز شدن مرزها برقرار شد.

شالبافیان گفت: بعلاوه دستورالعمل جدیدی برای ورود جهانگردی خارجی و برقراری تورهای آشناسازی جهانگردان خارجی از ایران با همکاری وزارت خارجه صورت گرفته که یکی از ثمرات تورهای آشناسازی جهانگردان خارجی از ایران که از هفته دوم آبان شروع شد، امید بخش خصوصی بود که البته این اتفاق نیز با همکاری آنها صورت گرفته است.

وی خطاب به رایزنان وزارت خارجه حاضر در این مراسم گفت: :برای هرچه بهتر شدن ورود جهانگردان خارجی به ایران از دفاتر خدمات مسافرتی مورد تایید وزارت میراث فرهنگی و جهانگردی بهره ببرید، زیرا نظارت کافی بر انجام فعالیت های این دفاتر داریم. بهره گیری از این دفاتر به جز یاری های مالی به حفظ شانیت کشور نیز یاری می نماید.

معاون جهانگردی کشور بعلاوه از رایزنان حاضر خواست زمینه ورود بخش خصوصی را در نمایشگاه های تخصصی جهانگردی در دیگر کشورها فراهم نمایند.

وی در ادامه گفت: دیپلمات های ایران در دیگر کشورها می توانند نظر فعالان بخش خصوصی خارجی را به ما منتقل نمایند تا ما بتوانیم امکان اصلاح ایرادهایمان را پیدا کنیم.

وی بعلاوه در مورد ورود ایرانیان خارج از کشور به عنوان جهانگرد گفت: برای نخستین بار وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی به عضویت شورای عالی ایرانیان خارج از کشور عایدی.

شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اواخر سال 1383 شکل گرفت که در بدو تأسیس براساس آئین نامه مصوب شورای عالی زیر مجموعه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نهاده شد. با شروع به کار دولت نهم، سطح و ساختار دبیرخانه ارتقا یافت و به معاونت اجرایی ریاست جمهوری منتقل شد. این شورا در سال 1394 با مصوبه هیئت وزیران مجدداً به وزارت امور خارجه منتقل شد.

ریاست شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور برعهده رئیس جمهور است. دیگر اعضا نیز عبارتند از وزیر امور خارجه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر اطلاعات، وزیر امور مالی و دارایی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رئیس مرکز مشارکت امور زنان نهاد ریاست جمهوری، اعضای فراکسیون امور ایرانیان خارج از کشور مجلس شورای اسلامی.

منبع: همگردی
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1930

به "وزارت میراث فرهنگی و گردشگری عضو شورای عالی ایرانیان خارج از کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت میراث فرهنگی و گردشگری عضو شورای عالی ایرانیان خارج از کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید