همه چیز در خصوص تعویض برف پاک کن

به گزارش ایران 20 دانلود، برف پاک کن ها نقش بسیار مهمی در حفظ ایمنی حین رانندگی آن هم در شرایط بارانی و برفی ایفا می نمایند. با گذشت زمان، از آن جایی که با گذشت زمان تیغه های برف پاک کن دچار فرسودگی شده و توانایی خود را در تمیز کردن شیشه ها از دست می دهند؛ غفلت از تعویض آن ممکن است به قیمت جان سرنشینان اتومبیل تمام گردد! چرا که برف پاک کن های فرسوده خطای دیداری راننده را با ایجاد خطوط زیاد روی شیشه جلویی اتومبیل، افزایش داده و منجر به تصادفات وحشتناکی خواهد شد.

همه چیز در خصوص تعویض برف پاک کن

از کجا متوجه شویم که زمان تعویض برف پاک کن نزدیک است؟

اما از کجا متوجه شویم که ضروری است تعویض برف پاک کن ها ضروری است فورا انجام گردد؟ اگر متوجه شدید لاستیک های برف پاک کن ترک خورده یا خشک شده اند، ضروری است آن ها را تعویض کنید تا رانندگی ایمن تری داشته باشید. استفاده از برف پاک کن های مستهلک نه تنها می تواند دید شما را محدود کند، بلکه ممکن است به شیشه خودرو آسیب برساند! از جمله نشانه هایی که به ما نشان می دهد وقت تعویض برف پاک کن ها فرا رسیده! این علائم عبارت هستند از؛

  • عدم توانمندی ابزار برای پاک کردن شیشه ها
  • ایجاد صدای ناهنجار حین فعالیت
  • به وجود آوردن خطوط و شیارهای مقاوم به شستشو روی شیشه
  • عدم توانایی در لمس شیشه که قطرات را پشت خود به جای می گذارد.

چطور برف پاک کن جایگزین را انتخاب کنیم؟

انتخاب برف پاک کن تازه بسته به نوع خودرو و شرایط آب و هوایی منطقه شما یکی از مراحل مقدماتی مهم، قبل از اقدام به تعویض این ابزارک ها به شمار می رود.

از جمله فاکتورهای موثر در عملکرد و عمر برف پاک کن ها عبارتند از رطوبت یا خشکی هوا، اندازه وزش باد و نوع مقاومت مواد به مواد مضر در فضولات حیوانی هستند که بنا به موقعیت زندگی شما، مورد توجه قرار خواهند گرفت.

برای منطقه ها طوفانی، مرطوب و سرد

اگر منطقه زندگی شما دچار بارش های پی درپی بوده یا از سرمای هوا شبنم های معلق منجر به انجماد شیشه روبه روی شما می گردد؛ ضروری است از برف پاک کن هایی بهره ببرید که مواد مورد استفاده آن ها از عمر بیشتری برخوردار است! چرا که رطوبت باعث می گردد عمر مواد مصرفی در ساخت این ابزار به شدت کاهش پیدا کند.

در این حالت به شما توصیه می کنیم حتما از برندهای خارجی در بازار، برای عوض کردن برف پاک کن ها بهره ببرید. ویژگی هایی که در خرید برف پاک های مقام ضروری است مورد توجه قرار دهید، برترین انتخاب برف پاک کن های هیبریدی هستند. ویژگی این دست از برف پاک کن ها شامل موارد زیر است.

  • حفظ ساختار مناسب در برابر وزش باد شدید
  • بازوی نگهدارنده پرقدرت محافظت شده با لاتکس مصرفی مرغوب
  • ساختار ایجاد شده با بیشترین اندازه سیلیکون برای چسبندگی به شیشه

بیشتر بخوانید: 7 دلیل خرابی برف پاک کن خودرو

برف پاک کن مناسب برای منطقه ها گرم و خشک

یکی از مواردی که در انتخاب برف پاک کن (برای منطقه ها بیابانی) ضروری است به آن توجه کنید؛ مقاومت مواد به کار رفته در برابر نور آفتاب و اشعه های مضری به شمار می رود که هم زمان از می تواند از دلیل های رنگ پریدگی رنگ ماشین نیز به شمار برود.

در صورتی که ناحیه زندگی شما در مرکز ایران و منطقه ها کویری قرار گرفته است؛ به شما توصیه می کنیم حتما از برف پاک کنی با ویژگی های زیر بهره ببرید؛

  • مقاوم در برابر اوزون
  • مجهز به پوشش نانو
  • عملکرد ضد خط و خش

آموزش تعویض برف پاک کن به صورت مرحله ای

تعویض برف پاک کن یک فرآیند ساده است که می توانید به راحتی، آن هم به صورت شخصی انجام دهید. برای این فرآیند احتیاجی به ابزار خاصی ندارید و تنها با چند مرحله ساده می توانید تیغه های قدیمی را با تیغه های تازه جایگزین کنید.

در این بخش، شما با مراحل تعویض برف پاک کن آشنا می شوید تا بتوانید این کار را بدون هیچ مسئله ای انجام دهید. با رعایت جزئیات و نکاتی که در ادامه آمده است، می توانید به سادگی تیغه های فرسوده را با تیغه های تازه جایگزین کنید.

مرحله اول؛ چطور برف پاک کن قبلی را دربیاوریم؟

برای آغاز، ابتدا خودرو را خاموش نموده و بازوهای برف پاک کن را به حالت عمودی قرار دهید تا دسترسی راحت تری داشته باشید. سپس در نزدیکی نقطه اتصال تیغه به بازو، یک گیره کوچک یا دکمه وجود دارد که ضروری است آن را فشار دهید تا تیغه از بازو جدا گردد.

توجه داشته باشید که حتما فرآیند بالا را با دقت و ملایمت پیاده سازی کنید تا به شیشه جلو خودرو آسیبی وارد نگردد. بعضی از برف پاک کن ها دارای سیستم قفل متفاوتی هستند؛ بنابراین اگر برای اولین بار این کار را انجام می دهید، ممکن است احتیاج باشد دفترچه راهنمای خودرو را آنالیز کنید. بعد از آزاد کردن تیغه، آن را به آرامی از بازوی برف پاک کن جدا کنید.

مرحله دوم؛ نصب برف پاک کن تازه

نصب تیغه تازه تقریباً مشابه مرحله قبل یعنی جدا کردن آن است. ابتدا دقت کنید که تیغه تازه با سایز و مدل خودروی شما سازگاری دارد؛ با اطمینان از سازگاری نوع تازه، ضروری است تیغه را روی بازو قرار داده و آن را به گیره یا قفل موجود وصل کنید.

زمانی که صدای کلیک قفل شدن تیغه را شنیدید یعنی این مرحله با پیروزیت طی شده است! در سرانجام به شما توصیه می کنیم عملکرد برف پاک کن را امتحان کنید؛ برای آنالیز عملکرد و موقفیت آمیز بودن عملیات تعویض خودروی خود را روشن نموده و برف پاک کن را امتحان کنید. در این مرحله نباید هیچ گونه صدای کشیدگی به شیشه یا صوت بلندی شنیده گردد!

نکات مهم در تعویض برف پاک کن

متاسفانه یکی از اشتباهاتی که بیشتر رانندگان تازه کار مرتکب می شوند؛ عدم انتخاب صحیح برای تیغه برف پاک کن است؛ بسیاری از افراد هنگام خرید، به اشتباه تیغه هایی با سایز نامناسب را خریداری می نمایند که با وجود رعایت مراحل بالا بازهم پیروز به تعویض برف پاک کن نمی شوند!

برای حل این مسئله به شما توصیه می کنیم برای خرید تیغه برف پاک کن حتما نام و مدل خودروی خود را به فروشنده لوازم جانبی خودرو اطلاع داده یا از دانش متخصصانی بهره ببرید که به خودروی شما شناخت کاملی دارند.

مسئله دیگری که اغلب مورد غفلت رانندگان قرار می گیرد؛ عدم توجه به بازه های زمانی برای تعویض برف پاک کن شیشه عقب است. اگر خودرو شما برف پاک کن عقبی دارد؛ ضروری است بدانید که این تیغه ها نیز باید به صورت منظم تعویض شوند. تعویض به موقع و انتخاب تیغه های مناسب می تواند عمر شیشه خودرو را افزایش دهد و از بروز خط و خش جلوگیری کند.

سخن آخر…

تعویض به موقع برف پاک کن ها باعث بهبود دید در شرایط آب و هوایی نامساعد می گردد و از آسیب به شیشه خودرو جلوگیری می نماید. با انتخاب تیغه های مناسب و رعایت نکات کلیدی در نصب، می توانید ایمنی رانندگی خود را افزایش دهید. آنالیز منظم برف پاک کن ها و تعویض به موقع آن ها از ایجاد هزینه های اضافی جلوگیری می نماید. نباید فراموش کنید که سوالات خود را با متخصصان خبرنگاران در میان بگذارید. زمانی که به سوالات شما پاسخ داده گردد به وسیله ایمیل خود، در جریان قرار خواهید گرفت.

سوالات متداول

آیا می توانم خودم برف پاک کن را تعویض کنم؟

بله، تعویض برف پاک کن یک فرآیند ساده است و با چند مرحله ساده قابل انجام است.

چه زمانی باید برف پاک کن را تعویض کنم؟

بهتر است هر 6 تا 12 ماه یک بار تیغه های برف پاک کن را تعویض کنید، حتی اگر هنوز به نظر سالم می آیند.

آیا همه خودروها از یک نوع برف پاک کن استفاده می نمایند؟

خیر، بسته به مدل و نوع خودرو، سایز و نوع برف پاک کن ها فرق دارد.

منبع: آچاره
انتشار: 28 مهر 1403 بروزرسانی: 28 مهر 1403 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2330

به "همه چیز در خصوص تعویض برف پاک کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص تعویض برف پاک کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید