نمایشگر چسبناک فراوری شد

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، تابه حال نمایشگرهایی ابداع شده اند که در نتیجه ارتعاش ناشی از اثر انگشت کاربر اطلاعات را منتقل می نمایند. اکنون یک فناوری جدید آزمایشی ابداع شده که روی سطوح خاص می چسبد.

نمایشگر چسبناک فراوری شد

محققان دانشگاه اوزاکا در ژاپن این فناوری را ابداع نموده اند که نمایشگر چسبناک نام گرفته است. نمایشگر مذکور شامل یک صفحه ضد آب است که با نوعی فیلم پلیمر حساس به دما پوشیده شده و روی شبکه ای از 64 ماژول گرمایشی قرار گرفته است. این تنظیمات به یک رایانه رومیزی متصل شده اند که تصاویر موجود در نمایشگر آن روی نمایشگر چسبناک ظاهر می شوند.

فناوری مذکور Intelimetr Tape نام دارد که نسبت به لمس اثر انگشت واکنش نشان می دهد. هنگامیکه دمای نمایشگر چسبناک به بیش از 40 درجه سانتیگراد می رسد، دستگاه به طور موقت چسبناک می گردد. بنابراین با فعال کردن ماژول های گرمایشی مختلف می توان این سطح را در مناطق خاص چسباند.

چنین فناوری به کاربران اجازه می دهد تا فهرستی از فایل ها را آنالیز نمایند و نام فایل هایی که حاوی اطلاعات بیشتری است، چسبنده تر خواهد بود.

همچنین می توان از آن برای آنالیز میان صفحه ها در نمایشگر استفاده کرد. در کنار این موارد نمایشگر چسبنده به افراد نابینا یاری می نماید تا تصاویر نمایشی را احساس نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 564

به "نمایشگر چسبناک فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر چسبناک فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید