نظرسنجی ، سندرز بیشترین احتمال را برای رقابت با ترامپ دارد

به گزارش ایران 20 دانلود، نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد از نظر هوادارن حزب دموکرات، سناتور 78 ساله ایالت ورمونت حائز بیشترین شانس برای رقابت با رئیس جمهور کنونی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

نظرسنجی ، سندرز بیشترین احتمال را برای رقابت با ترامپ دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، افکارسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد که در ادامه افزایش محبوبیت عمومی برنی سندرز سناتور 78 ساله و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، او اکنون بیشترین شانس را برای پیروز شدن در این انتخابات در جمع نامزدهای دموکرات دارد.

به نوشته پایگاه خبری هیل نظرسنجی جدید که توسط موسسه مورنینگ کانسالت صورت گرفته نشان می دهد بیشتر طرفداران حزب دموکرات می گویند سندرز بهترین شرایط را برای شکست دادن دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا در انتخابات نوامبر سال جاری دارد.

بر این اساس، 33 درصد از آمریکایی های حامی دموکرات او را بهترین نامزد برای انتخاب شدن به عنوان نامزد اصلی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری و رقابت با ترامپ می دانند.

طبق این نظرسنجی، مایک بلومبرگ میلیاردر و شهردار سابق نیویورک با 22 درصد و جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا با 18 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

به نوشته هیل، نتایج این تحقیق در حالی منتشر شده که بعضی از اعضای هیأت بنیان گذاران حزب دموکرات هشدار داده اند اگر سندرز به عنوان نامزد این حزب برای شرکت در انتخابات برگزیده گردد، این حزب به شکست تاریخی خواهد خورد.

با این حال تعداد زیادی از نظرسنجی های که طی هفته های اخیر در آمریکا برگزار شده نشان می دهد سناتور 78 ساله ایالت ورمونت، کسی است که فعلا بیشترین محبوبیت را در جمع نامزدهای حزب دموکرات دارد و احتمالا به رقابت با ترامپ خواهد رفت.

روز گذشته دفتر مرکزی حزب دموکرات آمریکا تعداد آراء وکلای ایالتی هر نامزد را بعد از سومین مرحله انتخابات درون حزبی در ایالت نوادا خاطرنشان کرد که طبق آن سندرز با 34 رأی وکلای ایالتی در صدر، پیت بوته جج با 23 رأی دوم و بایدن با 8 رأی سوم است.

انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا آبان ماه سال آینده برگزار می گردد و فرد منتخب دموکرات ها باید در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی و نامزد جمهوری خواستار صف آرایی کند.

نوادا سومین ایستگاه رقابت درون حزبی دموکرات ها برای معین نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری بود. فرآیند انتخابات درون حزبی که از روز سه شنبه با رأی گیری در ایالت آیووا شروع شد، باید نهایتاً تا ژوئن 2020 در تمام 50 ایالت آمریکا برگزار گردد تا انتها در اواسط آن ماه در جلسه مجمع ملی حزب دموکرات نامزد این حزب برای رقابت با ترامپ انتخاب و معرفی گردد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 823

به "نظرسنجی ، سندرز بیشترین احتمال را برای رقابت با ترامپ دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی ، سندرز بیشترین احتمال را برای رقابت با ترامپ دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید