نخستین عکاس تاریخ ایران چه کسی بود؟

به گزارش ایران 20 دانلود، نخستین ایرانی که به فن عکاسی علاقه مند شد، ملک قاسم میرزا، پسر بیست و چهارم فتحعلی شاه قاجار بود که رغبت فراوانی به فراگیری فنون جدید داشت.

نخستین عکاس تاریخ ایران چه کسی بود؟

به گزارش ، مشهور است که هنر و صنعت عکاسی در دوره محمدشاه قاجار وارد ایران شد و البته، به صورت بسیار محدود مورد استفاده نهاده شد.در این دوره، عکس برداری با شیوه داگرئوتیپ ممکن بود که در آن، با استفاده از صفحات نقره صیقل داده شده و بخور یُد، تصاویر را ثبت می کردند.

در این بین، نخستین ایرانی که به فن عکاسی علاقه مند شد، ملک قاسم میرزا، پسر بیست و چهارم فتحعلی شاه قاجار بود که رغبت فراوانی به فراگیری فنون جدید داشت.

او بود که برای تجربه عکاسی، به تهیه تصاویری با دوربین و روش داگرئوتیپ رو آورد و به این ترتیب، نخستین عکس های ایرانی را گرفت؛ هرچند که این تصاویر چندان شفاف و باکیفیت نبودند. او که در دوره ناصرالدین شاه، به خان عمو شهرت داشت، عکس های متعددی از دربار هم تهیه کرد و فنون جدید عکاسی را آزمود. وی در سال 1230 خورشیدی، دار فانی را وداع گفت. عکسی که در قاب تاریخ امروز می بینید، یکی از قدیمی ترین عکس های ایران و تصویری از خودِ ملک قاسم میرزاست که احتمالاً حوالی سال 1225 خورشیدی، یعنی حدود 174 سال قبل، با روش داگرئوتیپ برداشته شده است.

منبع: خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1245

به "نخستین عکاس تاریخ ایران چه کسی بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین عکاس تاریخ ایران چه کسی بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید