میزان گران فروشی مرغ به 9100 تومان رسید

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران، در حالی که زمان زیادی از افزایش نرخ مصوب مرغ و مشخص قیمت 24 هزار و 900 تومانی این محصول نمی گذرد که بر اساس گزارش های میدانی قیمت هر کیلوگرم از این محصول در شهر تهران 34 هزار تومان به فروش می رسد که 9100 تومان بالاتر از نرخ مصوب است.

میزان گران فروشی مرغ به 9100 تومان رسید

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

با توجه به اینکه برای تامین نهاده ها طیور یا همان خوراک طیور از 4200 تومانی استفاده می گردد و تسهیلاتی برای فراوری این محصول توسط دولت پرداخت می گردد، دولت برای مرغ نرخ مصوب معین می نماید و مرغداران، کشتارگاه ها و مرغ فروشی ها موظف به رعایت این نرخ ها هستند و در صورت تخلف با جریمه و برخورد تعزیراتی روبرو می شوند.

مشاهدات میدانی نشان می دهد بعضی از فروشگاه ها نیز هستند که اقدام به فروش مرغ با نرخ مصوب می نمایند و بعضی دیگر نیز کماکان با انجام قطعه بندی آنها با را قیمت های دلخواه به فروش می رسانند.

همچنین بعضی از فروشگاه ها نیز بدون توجه به نرخ های مصوب، مرغ را با قیمت های بالایی نظیر 32 تا 35 هزار تومان به فروش می رسانند اما برای اینکه توسط تعزیرات جریمه نشوند از درج قیمت خودداری می نمایند، این درحالی است که عدم درج قیمت نیز خود تخلف صنفی است.

بنابر این گزارش، نظارت های دستگاه های نظارتی مانند اصناف و تعزیرات حکومتی باعث شده بود که مرغ در مدت کوتاهی به قیمت مصوب برسد و همچنین قطعه بندی مرغ برای جلوگیری از گران فروشی ممنوع شد اما اکنون دوباره بازار به حال خود رها شده است.

منبع: تسنیم

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1675

به "میزان گران فروشی مرغ به 9100 تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان گران فروشی مرغ به 9100 تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید