میانمار با تحریم های تازه آمریکا روبرو شد

به گزارش ایران 20 دانلود، دولت بایدن تحریم هایی را علیه 22 مقام ارشد میانماری و اعضای خانواده شان بر سر نقش در سرکوب اعتراضات پس از کودتا اعمال کرد.

میانمار با تحریم های تازه آمریکا روبرو شد

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خزانه داری آمریکا از اقدام علیه هفت عضو ارتش میانمار و 15 همسر و فرزندان بزرگسال مقام های قبلا تحریم شده، به اسم بخشی از واکنش آمریکا به کودتای فوریه و خشونت متعاقب آن علیه معترضان در این کشور اطلاع داد.

این وزارتخانه اظهار داشت: سرکوب دموکراسی به دست ارتش میانمار و کمپین خشونت وحشیانه علیه مردم برمه غیرقابل قبول است. ایالات متحده به تحمیل هزینه های مضاعف علیه ارتش برمه و ارتقای پاسخگویی برای عاملان این کودتای نظامی و خشونت جاری به ویژه به وسیله هدف گرفتن منابع این ارتش و رهبران آن ادامه خواهد داد.

در میان مقام های دولت خونتای میانمار که هدف گرفته شدند، می توان به وزیر اطلاع رسانی، وزیر سرمایه گذاری و روابط مالی خارجی، وزیر کار، مهاجرت و جمعیت، وزیر رفاه اجتماعی، امداد و اسکان مجدد و سه عضو شورای اداری دولتی که ارتش میانمار پس از کودتا راه اندازی کرد، اشاره نمود.

براساس این تحریم ها، تمام دارایی ها و هرگونه شرکت متعلق به آنها در حوزه قضایی آمریکا توقیف خواهد شد و آمریکایی ها از انجام معامله با آنها منع میشوند.

وزارت خزانه داری آمریکا بعلاوه روز آدینه دستور نهایی را برای لغو تحریم های دوره ترامپ علیه دادستان ها و کارمندان دیوان کیفری بین المللی صادر کرد. به موجب این دستور که از ششم ژوئیه اجرایی خواهد شد، فرمان اول آوریل جو بایدن برای ابطال مجوز دوره ترامپ برای تحمیل تحریم علیه مقامهای آی.سی.سی که در تحقیقات جنایت جنگی علیه شهروندان آمریکایی وارد شده بودند، تکمیل میشود.

این مجوز بر پایه درخواست مایک پامپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا بود که دادستان ارشد آی.سی.سی و یک دستیار ارشد آن را با تحریمها هدف قرار داد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه کنونی آمریکا اندکی پس از آنکه دولت بایدن حکم نهایی را درباره آن صادر کرد، تحریمهای فوق را برداشت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1732

به "میانمار با تحریم های تازه آمریکا روبرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانمار با تحریم های تازه آمریکا روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید