موافقت اعضا شورا با یک فوریت طرح اعطا تخفیف برای تردد ممنوع در پایتخت

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرنگاران آنلاین:اعضا شورای اسلامی شهر تهران با یک فوریت طرح اعطا تخفیف برای تردد ممنوع در پایتخت (طرح ترافیک) موافقت کردند.

موافقت اعضا شورا با یک فوریت طرح اعطا تخفیف برای تردد ممنوع در پایتخت

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در صد و نوزدهمین جلسه شورای شهر اعلام نمود که پیروز حناچی، شهردار تهران صبح یک شنبه 7 بهمن طرح دوفوریتی اعطای تخفیف برای تردد ممنوع در شهر تهران (طرح ترافیک) را به شورای شهر ارائه کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در شرح این طرح بیان کرد: در مصوبه طرح ترافیک سال 97 جدولی را تهیه نموده و در شورای شهر به تصویب رساندیم که براساس آن افرادی که مایل به تردد در محدوده طرح ترافیک هستند اگر حسابشان شارژ باشد عوراض برای آن ها با ضریب 8 دهم محسوب می گردد و اگر حساب آن ها شارژ نباشد عوارض با ضریب یک برای آن ها محسوب خواهد شد.

محسن پورسیدآقایی ادامه داد: از سوی شهرداری تهران امکان جریمه کردن افرادی که عوارض خود را پرداخت ننموده اند، نداریم و شورا نهادی نیست که بتواند این اجازه را به شهرداری ارائه کند و برای این منظور به مصوبه مجلس نیازمند هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این نکته که در حال حاضر صاحبان خودروهایی که در محدوده طرح ترافیک تردد کردند، مقادیر قابل توجهی بدهکار هستند، گفت: چون سال اول بود که این طرح را اجرا می کردیم بخش قابل توجهی از مردم نمی دانستند که علاوه بر جریمه پلیس به شهرداری هم تحت عنوان عوارض بدهکار خواهند شد، به همین دلیل با پیامک این موضوع را به شهروندان اعلام نمودیم.

او با بیان این که شهروندان از محل پرداخت عوارض به شهرداری بیش از 300 میلیارد تومان بدهکار هستند که آن را بر اساس ضریب 8 دهم حساب کردیم، بیان کرد: در حال حاضر شهروندان زیادی مراجعه می نمایند و خواسته شان این است که با توجه به عدم آگاهی، عوارض آن ها با همان ضریب 8 دهم حساب گردد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم اگر فردی عوارض خود را تا آخر سال 97 تسویه کرد با همین ضریب برای آن ها بدهی در نظر گرفته گردد. در غیر این صورت در سال آینده بدهی برای آن ها با ضریب 1 حساب می گردد.

معاون شهردار تهران تصریح کر: در حال حاضر همانند عوارض نوسازی قبض هایی را چاپ نموده ایم و آماده ایم تا آن ها را به آدرس شهروندان ارسال کنیم و میزان بدهی و بخگرددگی را به آن ها اعلام خواهیم کرد. البته شهرداری ابزار محکمی برای دریافت این عوارض ندارد و پلیس هم تا مدت ها جریمه ای انجام نمی داد.

در ادامه حسن رسولی به عنوان مخالف طرح دو فوریت اظهار کرد: کسانی که وارد طرح ترافیک می شوند دو دسته اند؛ دسته اول کسانی هستند که حساب خود را شارژ نموده اند و دسته دوم کسانی هستند که برای هر بار ورود به طرح ترافیک شامل عوارض می شوند و پلیس آن ها را به دلیل تخلف رانندگی جریمه می نماید. پس عاملی وجود ندارد که بخواهیم این موضوع را در قالب طرح دو فوریتی آنالیز کنیم و در واقع با کسانی که بدهکار هستند همانند کسانی رفتار کنیم که از ابتدا حساب خود را شارژ کردند.

او ادامه داد: البته اصلاً معین نیست که واقعاً میزان بدهی 300 میلیارد تومان است یا کم تر. به همین دلیل از اعضا شورای شهر و شهردار می خواهیم به یک فوریت رضایت بدهند تا کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حمل و نقل ظرف این هفته موضوع را آنالیز نمایند و گزارش دقیقی به سایر اعضا ارائه کنیم.

در ادامه جلسه، شهربانو امانی به عنوان موافق طرح دو فوریت اظهار کرد: مردم با طرح ترافیک جدید آشنایی لازم را نداشتند و زمانی که باید اطلاع رسانی از سوی رسانه ملی انجام می شد این کار رخ نداد. این خیلی خوب است که بخواهیم در آستانه دهه فجر به شهروندان تخفیفی را ارائه کنیم. برای همین از اعضا شورای شهر می خواهم که با دوفوریت این موضوع موافقت نمایند.

در ادامه جلسه، شهردار تهران با تبدیل شدن دو فوریت به یک فوریت موافقت کرد و در نهایت اعضا شورای شهر با 17 رای موافق به یک فوریت این طرح رای مثبت دادند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 129

به "موافقت اعضا شورا با یک فوریت طرح اعطا تخفیف برای تردد ممنوع در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت اعضا شورا با یک فوریت طرح اعطا تخفیف برای تردد ممنوع در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید