مقاله: کاخ سلطان سلیمان؛ جاذبه گردشگری معروف استانبول، عکس

به گزارش ایران 20 دانلود، در این حیاط قسمت های قدیمی تر و تاریخی تر وجود داشته که متاسفانه از بین رفته اند. تمام اعضای کاخ اجازه حضور در حیاط نخست را داشته اند. در این حیاط، بیمارستان، نانوایی، انبار مهمات، انبار ذخیره سازی و برخی خوابگاه ها قرار داشته اند. این حیاط آخرین جایی بود که اعضای قصر اجازه داشتند در آن با اسب تردد نمایند. تردد با اسب در حیاط های بعدی فقط مختص شاه بود و برای دیگر اعضا ممنوع بوده است.

مقاله: کاخ سلطان سلیمان؛ جاذبه گردشگری معروف استانبول، عکس

ایاصوفیه یکی از بزرگترین و مهم ترین آثار ملی ترکیه است که ابتدا یک کلیسا بوده و بعد از این که استانبول به دست مسلمانان افتاده است آن را تبدیل به مسجد معنوی بزرگی نموده اند. در پی این تغییر کاربری بوده است که برخی بناها مانند مناره، به این معماری بزرگ اضافه شد.

کاخ سلطان سلیمان به مدت 4 قرن مرکز اداری، آموزشی، هنری و مرکز امپراطوری عثمانی بوده است. در طول سال های متمادی هر سلطان یک بخش به کاخ توپکاپی اضافه نمود یا این که بخشی از آن را تغییر داد، از این رو با بازدید از این کاخ، در واقع از 4 قرن معماری ترکی بازدید خواهید کرد.

بعد از گذشتن از دروازه دوم، به حیاط دوم وارد می شوید. ساخت و تکمیل این بخش در سال 1465 اجرا شده است. در این بخش، موزه ها و حرمسرا های کاخ وجود دارند. در سمت راستِ حیاط دوم، آشپزخانه کاخ را خواهید دید که حدود 800 تا 1000 نفر در آن مشغول به کار بوده اند تا غذای سلطان، وزرا و اعضای حرمسرا و دیگر افراد حاضر در کاخ را آماده می کردند.

منبع مقاله: کاخ سلطان سلیمان؛ جاذبه گردشگری معروف استانبول، عکس

انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1870

به "مقاله: کاخ سلطان سلیمان؛ جاذبه گردشگری معروف استانبول، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کاخ سلطان سلیمان؛ جاذبه گردشگری معروف استانبول، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید