فاز نهایی طرح آشپزخانه سبز دانشگاه تبریز به بهره برداری رسید

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرنگاران/آذربایجان شرقی به مناسبت دهه مبارک فجر، بهره برداری از آشپزخانه سبز دانشگاه تبریز با استفاده از فرهای کامبی استیمر در آشپزخانه صنعتی این دانشگاه عملیاتی شد.

فاز نهایی طرح آشپزخانه سبز دانشگاه تبریز به بهره برداری رسید

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در این مراسم، با بیان اینکه ارتقاء کیفیت پخت و پز و رعایت هرچه بیشتر اصول بهداشتی و در نتیجه ارتقاء سلامت دانشجویان از اهداف اصلی ایجاد آشپزخانه سبز است، اضافه نمود: با وجود اینکه در ادوار گذشته کیفیت و سلامت غذای دانشجویی در دانشگاه تبریز در سطح مطلوب و قابل قبولی بوده است اما با هدف ارتقاء خدمات رفاهی و بهداشتی، این طرح با مطالعات گسترده و کار دقیق کارشناسی از سال 1397 شروع و در سه فاز برنامه ریزی و عملیاتی شد که با استقرار و بهره برداری از فرهای کامبی استیمر تحولی بزرگ در کیفیت، سلامت و قیمت تمام شده غذای دانشجویی در این دانشگاه اتفاق خواهد افتاد.

حسین امامعلی پور ضمن اشاره به بعضی از از مزایا و ویژگی های پخت غذا با این فرها اضافه نمود: قابلیت پخت انواع غذاها در دمای 70 تا 300 درجه سانتیگراد و رطوبت 0 تا 100 درصدی، افزایش 5 برابری سرعت پخت نسبت به روش های سنتی، صرفه جویی تا 95% در مصرف روغن در پخت انواع غذاهای سرخ کردنی مثل ماهی، شنیسل، کوکو و ...، صرفه جویی در مصرف گاز از 80 تا 90 درصد در پخت انواع غذاها، از ویژگی های این سیستم نسبت به روش­های سنتی است.

وی پورحفظ سلامت و ارزش غذایی، تحول در تعداد و لیست غذا و صرفه جویی در بکارگیری نیروی انسانی را از دیگر مزایای این طرح مطرح نمود.

به گزارش خبرنگاران به نقل از عمومی روابط عمومی دانشگاه تبریز همزمان با ایام دهه فجر، طی مراسمی با حضور صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز و مدیران حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تبریز، فاز نهایی طرح آشپزخانه سبز این دانشگاه با بهره برداری از فرهای کامبی استیمر عملیاتی شد.

با در نظر گرفتن اقدامات قبلی از قبیل سیستم پخت و پز با بخار و استفاده از دستگاه های پیشرفته در فرآیند تهیه و توزیع غذا، دانشگاه تبریز بعنوان اولین دانشگاه کشور، پیشرو در افزایش کیفیت غذای دانشجویی و استقرار سیستم آشپزخانه سبزمی­ باشد و سایر دانشگاه ها نیز از تجربیات دانشگاه تبریز استفاده می­ نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2044

به "فاز نهایی طرح آشپزخانه سبز دانشگاه تبریز به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز نهایی طرح آشپزخانه سبز دانشگاه تبریز به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید