عکس ، پرواز پیروز جنگنده خاص روسیه !

به گزارش ایران 20 دانلود، دیجیاتو نوشت: روسیه در بیانیه ای بیان کرد که نسخه ارتقایافته جنگنده سوخو Su-57 در ماه جاری میلادی اولین پرواز خود را پشت سر گذاشته است.

عکس ، پرواز پیروز جنگنده خاص روسیه !

جت جنگنده نسل پنجم Su-57 روسیه اولین بار حدود یک دهه پیش معرفی گردید. ولی این کشور در توسعه این جت به مسائل متعددی برخورد کرد و نتوانست فراوری آن را جلو ببرد. حالا اما مقامات کاخ کرملین اعلام نموده اند که نسخه ارتقایافته Su-57 بالاخره اولین پرواز خود را انجام داده است.

مسکو از حدود یک دهه پیش که Su-57 معرفی گردید، بر قابلیت های پیشرفته این جنگنده پنهانکار تاکید نموده و مدعی شده که این جت حتی از F-22 رپتور و F-35 لایتنینگ II آمریکا پیشرفته تر است. حالا شرکت UAC به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت دولتی Rostec روسیه اعلام نموده که نسخه ارتقایافته سوخو Su-57 بالاخره در ماه جاری میلادی اولین پرواز خود را انجام داده است.

در بیانیه خبری UAC آمده است: دفتر طراحی سوخو در UAC مسئول پیش بردن توسعه Su-57 است. نسخه ارتقایافته هواپیمای نسل پنجمی Su-57 اولین پرواز خود را در پایگاه هوایی موسسه آزمایش پروازی گروموف انجام داد. خلبان این پرواز سرگی بوگدان از دفتر طراحی سوخو بود. این پرواز 56 دقیقه طول کشید و بدون هیچ مسئله ای به اتمام رسید.

جنگنده Su-57 می تواند موتور مرحله دوم داشته باشد

طبق گزارش ها، جت جنگنده Su-57M در چند وقت اخیر مشغول آزمایش تجهیزات داخلی، قابلیت های هوش مصنوعی و مجموعه نوی از سلاح های متنوع بوده است. در ادامه این بیانیه می خوانیم: این هواپیما بعلاوه قابلیت نصب یک موتور مرحله دوم را دارد.

گزارش ها در گذشته مدعی بودند که مجذوب کننده ترین ویژگی این هواپیما موتورهای نو izdeliye 30 است که می تواند پیشرانشی در حدود 16 تن را ارائه کند. پیشرانش موتورهای فعلی AL-41F-1 یا izdeliye 117 حدود 14.5 تن است.

از دیگر ویژگی های مهم این جنگنده نو می توانیم به هوش مصنوعی آن اشاره کنیم که می تواند در نقش یک یاری خلبان مجازی ظاهر گردد، از حسگرهای مختلف هواپیما داده گردآوری کند و اطلاعات مهمی را در اختیار خلبان بگذارد. هوش مصنوعی در مجموع یکی از اجزای حیاتی جنگنده های نسل ششم تلقی می گردد.

کارشناسان می گویند جت های مدرن به جهت افزایش مانورپذیری، ذاتاً ناپایدارند. در نتیجه، حرکت در یک مسیر مستقیم به وسیله آن ها تنها به واسطه هوش مصنوعی ممکن می گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2146

به "عکس ، پرواز پیروز جنگنده خاص روسیه !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، پرواز پیروز جنگنده خاص روسیه !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید