علاقه برنامه نویسان به تداوم دورکاری

به گزارش ایران 20 دانلود، ظاهرا خانه نشینی و دورکاری به مذاق برنامه نویسان و توسعه دهندگان خوش آمده و بیشتر آنها دوست دارند این رویه را ادامه دهند، زیرا در این شرایط بیشتر احساس شادمانی می نمایند.

علاقه برنامه نویسان به تداوم دورکاری

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از زد دی نت، دورکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از برنامه نویسان و توسعه دهندگان علاقمند به تداوم این رویه باشند، اما روانشناسان و جامعه شناسان هم هشدار می دهند ادامه این شرایط ممکن است به انزوای اجتماعی و بعضی آسیب های روحی و روانی در میان این قشر جامعه منجر گردد.

دورکاری برای بسیاری از توسعه دهندگان، که احساس می نمایند در این شرایط می توانند سرشان را پایین بیندازند و بدون نگرانی از حواس پرتی های اداری، کار معناداری انجام دهند، یک موهبت است. اما دوره های طولانی دورکاری در تنهایی می تواند عوارض جانبی نامطلوبی داشته باشد و از جمله به تشدید حس انزوا، کاهش حس بهره وری، و عدم پیشرفت شغلی منجر گردد.

آنالیز که در این زمینه به وسیله شرکت نرم افزاری ترمینال به وسیله مصاحبه با بیش از هزار مهندس انجام شده، نشان می دهد علاقه به دورکاری در میان توسعه دهندگانی که خواستار انعطاف بیشتر و حفظ تعادل بهتر بین کار و زندگی خود هستند همچنان زیاد است.

سه چهارم (75 درصد) از توسعه دهندگان مورد آنالیز گفتند که می خواهند حداقل سه روز در هفته از راه دور کار نمایند. بیش از 60 درصد در حال حاضر به طور کامل از راه دور کار می نمایند، در حالی که 75 درصد سه روز در هفته یا بیشتر از راه دور کار می نمایند.

68 درصد از پرسش شوندگان گفته اند که بهره وری آنها در زمان دورکاری یا کار از خانه بیشتر است و تنها 32 درصد گفته اند در محل کار بهره وری بیشتری دارند. اگر چه 64 درصد پاسخ دهندگان به ایجاد تعادل بین کار وزندگی شخصی و 48 درصد به کاهش حس استرس به عنوان مزایای دورکاری اشاره نموده اند، اما 55 درصد هم گفته اند از کمبود تعاملات شخصی اجتماعی روزمره رنج می برند و 40 درصد پاسخ دهندگان نیز به ایجاد حس تنهایی یا احساس انزوای ناشی از دورکاری اشاره کردند.

38 درصد از توسعه دهندگان نیز گفته اند فقدان تماس مستقیم با دیگران در دوران دورکاری همکاری و مشارکت را دشوارتر می نماید. در همین حال، 31 درصد گفته اند که دورکاری، امکان پیشرفت شغلی را دشوارتر می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1954

به "علاقه برنامه نویسان به تداوم دورکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه برنامه نویسان به تداوم دورکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید