ظرف غذای قابل خوردن در سفر های هوایی فراوری شد

به گزارش ایران 20 دانلود، دانشمندان برای یاری به حفظ محیط زیست نوعی ظرف غذای قابل خوردن فراوری نموده اند.

ظرف غذای قابل خوردن در سفر های هوایی فراوری شد

به گزارش خبرنگار یک شرکت فعال در زمینه طراحی در کشور انگلستان، شهر لندن پیروز به طراحی نوعی ظرف نگهدارنده خوراکی شدند که در ساخت آن از پلاستیک استفاده نشده است.

مواد اولیه به کار رفته در ظرف خوراک نوع خاصی از جلبک، سبوس گندم، نان بستنی، برگ موز و چوب نارگیل است که سبب می گردد به میزان زیادی قابل خوردن از طریق انسان ها و تجزیه آسان درمحیط زیست را داشته باشد. از جمله دیگر موادی که در ساخت این ظرف فلزی به کار رفته است می توان پایه گیاه قهوه را نام برد. این شرکت همچنین نوعی بطری آب قابل جذب درطبیعت از جنس چوب پنبه و الیاف بیوپلاستیک فراوری نموده است.

طبق آمار در هر سفر هوایی به طور متوسط حدود 500 گرم پلاستیک یک بار مصرف برای توزیع خوراک به هرمسافر در سفر های طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرد.

این ظرف خوراک از چندین ظرف ، لیوان و حتی چنگال درست شده است که همگی قابل مصرف و خوردن هستند. طراحی ویژه ظرف خوراکی به مهمانداران این امکان را می دهد که به آسانی پس از اتمام سرو شام، مواد خوراکی را از روی جایگاه مسافران جمع نمایند؛ به این ترتیب میزان بسیار کمتری زباله فراوری می گردد.

شرکت طراحی PriestmanGoode سازنده این ظرف های خوراک امیدوار است در آینده در پرواز های هوایی، دریایی و ریلی از محصول فراوریی آنها استفاده گردد تا به این ترتیب میزان فراوری زباله کاهش یابد.

مطالعه محققان نشان می دهند حدود 5.7 میلیون تن زباله از جمله وسایل پلاستیکی یکبار مصرف، باقیمانده خوراک و بعضی تجهیزات جانبی ویژه مسافران در طول سفر همه ساله در پرواز های تجاری فراوری می گردد که خود یک منبع آلودگی بسیار خطرناک برای محیط زیست است.

فرمول جدید هواپیمایی ایرباس برای راحتی مسافران هواییبا وجود قابل مصرف بودن ظرف خوراک و تجهیزات جانبی آن، دانشمندان اعلام نموده اند بیشترین زمینه مصرف باقی مانده ظرف و مواد خوراکی جمع آوری شده برای فراوری کمپوست مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بسیاری از کشور های دنیا برای مقابله با آلودگی محیط زیست در نظر دارند قانون ممنوعیت استفاده از وسایل پلاستیکی یکبار مصرف را درسال 2021 به تصویب برسانند. به همین دلیل این کشور ها به دنبال یافت جانشین هایی برای پلاستیک هستند تا بتوانند فراوری آن را کاهش دهند.

قرار است ظرف قابل مصرف و وسایل همراه آن در نمایشگاه موزه طراحی لندن به نمایش در آید. از جمله ویژگی های بطری آب تجزیه پذیر ساخت این کشور، امکان استفاده از آن در سفر های طولانی مدت حتی مسافرت های زمینی است و به این ترتیب میزان فراوری بطری آب پلاستیکی در دنیا کاهش می یابد.

منبع:Dailymail

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 374

به "ظرف غذای قابل خوردن در سفر های هوایی فراوری شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ظرف غذای قابل خوردن در سفر های هوایی فراوری شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرف غذای قابل خوردن در سفر های هوایی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید