شیوه کلاس ها منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است

به گزارش ایران 20 دانلود، معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان این که شیوه برگزاری کلاس های نیمسال دوم منوط به تصمیمات ستاد ملی کرونا وابسته است، گفت: براساس نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری ترم تحصیلی آینده از نیمه شهریور ماه شروع می گردد اما نودانشجویان کارشناسی که با تأخیر پذیرش می شوند زمان شروع کلاس های آن ها به تعویق می افتد.

شیوه کلاس ها منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است

دکتر سید حسین حسینی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره ارزشیابی خاتمه این ترم دانشجویان دانشگاه تهران اظهار کرد: ارزشیابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت الکترونیکی و دانشجویان کارشناسی به صورت حضوری و الکترونیکی است.

وی ادامه داد: دانشجویان کارشناسی ساکن تهران برای شرکت در امتحان در دانشکده حاضر می شوند اما دانشجویان ساکن شهرستان برای شرکت در آزمون خاتمه ترم باید در دانشگاه های پیغام نور شهرستان خود جهت پاسخ دادن به پرسش های سامانه ای حاضر شوند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران مهم ترین دغدغه برای برگزاری حضوری آزمون های خاتمه ترم را تراکم دانشجویان در محل اسکان(خوابگاه) و محل برگزاری آزمون برشمرد و اضافه کرد: دانشگاه تهران 15 هزار دانشجو دارد که از خوابگاه برای اسکان خود استفاده می نمایند حال آن که بنا بر تصمیات ستاد ملی مبارزه با کرونا باید مسافرت از دیگر مناطق با ملاحظاتی انجام گردد.

دکتر حسینی شیوه مناسب ارزیابی دانشجو را ارزیابی مستمر و در طول ترم دانست و گفت: در این ترم(ایام کرونایی) بعضی اساتید از ارزشیابی در طول ترم هم استفاده کردند که بدین ترتیب ارزشیابی خاتمه ترم وزن کمتری خواهد داشت اما بعضی دیگر از اساتید ارزشیابی دانشجو را به آزمون خاتمه ترم محدود کردند.

وی با اشاره به شیوع کرونا در ایران و دنیا گفت: با شیوع این بیماری دانشگاه ها و مراکز آموزشی دو راه بیشتر نداشتند یا تعطیلی آموزش و یا برگزاری آموزش به صورت مجازی که به نظر می رسد استمرار فعالیت آموزشی به صورت مجازی تصمیم درستی بود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به وجود محدودیت ها و مسائلی در آموزش آنلاین اظهار داشت: بعضی از این مسائل مربوط به استاد و بعضی مربوط به دانشجوست که آموزش مجازی به علت بسیاری از محدودیت ها نتوانست در مواردی نیازهای آموزشی دانشجو را پاسخ دهد اما در مجموع با توجه به شرایط پیش آمده عملکرد دانشگاه ها خوب ارزیابی می گردد.

دکتر حسینی با بیان این که با وجود همه مسائل اساتید کوشیدند آموزش با کیفیت را ارائه نمایند، اضافه کرد: چه بسا وقتی که اساتید در آموزش آنلاین برای آموزش گذاشتند بیشتر از آموزش حضوری بوده است.

وی با بیان این که وزارت علوم درباره زمان شروع ترم پاییزه نظرات و دیدگاه های دانشگاه های سطح یک کشور و استان تهران را جویا شده است، توضیح داد: بر این اساس ترم پاییز از نیمه دوم شهریور ماه شروع می گردد اما درباره ادامه ترم تحصیلی به صورت مجازی و یا حضوری تصمیم نهایی با ستاد ملی مبازره با کروناست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1039

به "شیوه کلاس ها منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه کلاس ها منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید