سوگل طهماسبی، بازیگر پرکار تلویزیون

به گزارش ایران 20 دانلود، سوگل طهماسبی این اواخر از بازیگران پرکار تلویزیون به تعداد می رود. او در ماه های پایانی سال گذشته سه سریال نجلا، خانه امن و فصل دوم بیگانه ای با من است را بر روی آنتن داشت و این شب ها سریال برادر با بازی او از شبکه آی فیلم پخش می شود.

سوگل طهماسبی، بازیگر پرکار تلویزیون

این بازیگر طی سال ها فعالیتش در تلویزیون در مجموعه هایی از جمله وفا، روزگار قریب، یوسف پیامبر، مهرآباد، فاصله ها، کیمیا، گشت ویژه و گاندو بازی کرده است. طهماسبی در سریال برادر ایفاگر نقش مریم، تنها دختر خانواده پهلوان است.

مریم در عین حال به کار خبرنگاری اشتغال دارد و دختری فعال و اجتماعی است. بازیگر سریال برادر وجود قصه مجذوب کننده، کارگردان کاربلد و بازیگران توانمند را سه ضلع اصلی پیروزیت این اثر نمایشی ذکر می کند و می گوید جواد افشار سریال سازی را به خوبی بلد است و می داند چه بسازد که با استقبال مخاطبان روبرو شود. طهماسبی تصریح می کند مریم پهلوان با شخصیت واقعی خودش فاصله زیادی داشته و خود او در زندگی روزمره انسان آرام و بی حاشیه ای است. این بازیگر همین تفاوت ها و تضادها را از جمله مجذوب کنندهیت های این نقش برمی شمرد.

به همین بهانه، گفت و گویی داشته ایم با سوگل طهماسبی، بازیگر نقش مریم پهلوان در این سریال مجذوب کننده و دیدنیی.

خانم طهماسبی؛ این روزها بازپخش سریال برادر را از شبکه آی فیلم می بینید؟

جسته و گریخته دنبال می کنم؛ اما به علت مشغله نتوانسته ام سریال را کامل دیدن کنم.

با وجود اینکه پنج سال از نمایش اولیه سریال برادر می گذرد و در این مدت چندین بار هم از شبکه های مختلف باز پخش شده، اما همچنان اثر پرمخاطبی است و این روزها با استقبال بینندگان شبکه آی فیلم هم روبرو شده. علت این استقبال و توفیق در برقراری ارتباط با مخاطب را در چه می بینید؟

سریال برادر فیلمنامه خیلی خوبی داشت و از قصه مجذوب کنندهی برخوردار بود. از سوی دیگر، کارگردانی بالای سر کار بود که خوب بلد است چگونه سریال پربیننده بسازد. آقای افشار از جمله کاربلدهای سریال سازی هستند و بیشتر آثاری که ساخته اند، با استقبال مردم روبرو شده است. یکی دیگر از نقاط قوت سریال برادر، بازی هنرپیشه های توانا و با تجربه ای بود که با دقت و متناسب با هر نقش انتخاب شده بودند. این عوامل باعث شد تا برادر، سریال پربیننده ای باشد.

شما در سریال برادر نقش تنها دختر حاج کاظم پهلوان را بازی می کنید که به خبرنگاری مشغول است. مریم البته دختری اجتماعی و فعال است. مجذوب کنندهیت های ایفای چنین نقش کاراکتری برای خودتان چه بود؟

مریم با وجودی که در یک خانواده سنتی بزرگ شده بود، دغدغه های اجتماعی زیادی داشت و نسبت به آنچه در اطرافش می گذشت، بی تفاوت نبود. او به نام خبرنگار هم نسبت به کارش خیلی معتقد بود و حتی در معضل قاچاق برنج هم ورود می کرد تا بتواند اسناد و مدارک لازم را جمع آوری و افشاگری کند. همین که این دختر جوان توانسته بود از درون یک خانواده سنتی به چنین بینش و موقعیتی برسد، برای خودم خیلی مجذوب کنندهیت داشت. ضمن این که، دغدغه مندی او فقط به جامعه و مسائل آن باز نمی گشت و به وقتش نگران خانواده و به خصوص روابط بین برادرانش هم بود.

به نظرتان مریم چقدر به یک خبرنگار واقعی شباهت دارد؟

به هر حال، خبرنگاران قشری کنجکاو و پیگیر هستند و سعی می کنند در قبال اتفاقات جامعه واکنش نشان دهند. این مسئله یک نوع روحیه خاص را طلب می کند و شاید کار هر کسی نباشد. مثلا من خودم چنین روحیه ای را ندارم و اصولاً انسان آرامی هستم. از این منظر، میان خود واقعی ام و مریم فاصله زیادی وجود داشت و همین موضوع هم یکی از مجذوب کنندهیت های این نقش بود. برای شناخت و نزدیکی به کاراکتر مریم، سعی کردم شناخت درستی از این شخصیت داشته باشم و خودم را به او نزدیک کنم.

وقتی سریال برای اولین بار پخش شد، از نتیجه کار راضی بودید، چه به لحاظ مجموع اثر و چه از منظر نقشی که خودتان بر عهده داشتید؟

بله. نقش مریم هم مثل همه نقش ها دشواری ها و چالش های خاص خودش را داشت. به نام بازیگر، تمام تلاشم را به کار گرفتم تا یک نقش آفرینی درست و اصولی داشته باشم. خود سریال هم پیروز بود و با توجه به زمانی که برای ساختش صرف شد، اثر مجذوب کننده و خیلی خوبی از آب درآمد. فکر می کنم نتیجه کار آقای افشار و بازیگران و سایر عوامل تبدیل به سریالی مجذوب کننده شد. البته برادر هم مثل هر فیلم و سریال دیگری می توانست بهتر از اینها هم باشد و جای کار زیادتری هم داشت؛ اما با توجه به زمان و امکانات، اثر پیروزی بود.

استقبال مخاطبان از سریال برادر چگونه بود؟ واکنش مردم مثبت و امیدوار کننده به نظر می رسید؟

بله، سریال در پخش اول که به مناسبت ماه مبارک رمضان روی آنتن رفت، با استقبال خیلی خوبی روبرو شد. مردم سریال را دوست داشتند و دنبال می کردند. قصه مجذوب کننده سریال و نگاه متفاوتی که به مسائل اقتصادی داشت، باعث شد که بینندگان زیادی به دیدنی آن بنشینند. کاراکترهای سریال هم چندان از مردم دور نبودند و شبیه شان را در جامعه می توان دید. همان طور که خودتان هم گفتید، سریال برادر در این سال ها بارها از شبکه های مختلف تلویزیون بازپخش شده و اتفاقا با استقبال بینندگان روبرو بوده است.

مخاطب آی فیلم هستید و سریال های این شبکه را دنبال می کنید؟

اگر در خانه باشم و بخواهم تلویزیون ببینم، معمولا شبکه آی فیلم در اولویتم قرار گرفته است. سریال های قدیمی را از این شبکه می بینم، به خصوص آنهایی که خودم هم بازی کرده ام. دیدن این سریال ها به نوعی یادآور خاطرات خوش گذشته است.

این روزها مشغول چه کاری هستید؟

پس از یک دوره پرکار که این اواخر داشته ام، ترجیح می دهم فعلاً کمی استراحت کنم.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1727

به "سوگل طهماسبی، بازیگر پرکار تلویزیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوگل طهماسبی، بازیگر پرکار تلویزیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید