سه هواپیما در یک بدنه

به گزارش ایران 20 دانلود، نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا از طرح یک شرکت انگلیسی حمایت می نماید تا هواپیمایی بسازد که می تواند از یک هواپیمای آموزشی به یک جت جنگنده تبدیل گردد آن هم تنها با جدا کردن و تعویض بال ها و موتورهایش!

سه هواپیما در یک بدنه

شرکت آئرالیس(Aeralis) در سافولک 200 هزار پوند از نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا دریافت کرد تا هواپیمای دو سرنشین که سه نوع مختلف دارد را بسازد. انواع مختلف آن بدنه های یکسانی دارند اما با نصب بال ها و موتورهای متفاوت می توانند تغییر نمایند این به نیروی هوایی اجازه می دهد تا با تعداد هواپیماهای کمتری کار کند.

نوع اولیه هواپیما را می توان برای آموزش تمرینات جنگی استفاده کرد اما طراحی آن طوری است که می توان با تغییر شرایط نیز از آن استفاده کرد.

این شرکت پیش بینی می نماید که تغییر انواع این هواپیماها در حدود 24 تا 48 ساعت طول بکشد و اولین نسخه آن تا سه سال دیگر آماده خواهد بود.

تریستان کرافورد(Tristan Crawford) مدیر عامل آئرالیس می گوید: هر قطعه ای که در ساخت این هواپیماها استفاده گردد از شرکت های انگلیسی خواهد بود.

طراح هواپیماها به تایمز گفت: ما می توانیم بال و موتورهای مختلفی استفاده کنیم تا به طور مثال هواپیما را تبدیل به یک هواپیمای آموزشی کنیم که به آرامی پرواز کند و کار با آن راحت است مثل یک ماشین خانوادگی.

این طراحی انقلابی به توسعه بیش از سه نوع هواپیما که اکنون در حال ساخت است یاری خواهد نمود.

نسخه های فعلی سه نوع هواپیمای آموزشی از یک بدنه مشابه ارائه می نمایند: هواپیمای پایه 0.65 ماخ ، 0.85 ماخ و 0.95 ماخ

نسخه های آینده شامل یک مخزن سوخت خواهد بود که می توانند به عنوان یک پمپ بنزین هوایی به پهپادهای بی سرنشین سوخت برساند.

این شرکت همچنین اضافه کرد: آن ها می توانند مدلی با بال های بلندتر بسازند که بتوان از آن در ماموریت های تجسسی استفاده کرد و یا هواپیمایی بی سرنشین که به عنوان پهپاد جنگی استفاده گردد.

کرافورد به تایمز گفت: آخرین بار بریتانیا در سال 1974 هواپیماهای نظامی خود یعنی هاوک(Hawk) را ساخت و هر فعالیت دیگری در این زمینه پس از آن تاریخ با همکاری سایر کشورها بوده است.

مبلغ 200 هزار پوندی که نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا داده است برای سه سال توسعه و ساخت هواپیماها است که توسط مرکز Rapid Capabilities Office به ایده های نو اهدا می گردد.

طراحی انعطاف پذیر این هواپیماها باعث می گردد که گروه های آموزشی نیروی هوایی تعداد کمتری هواپیما احتیاج داشته باشند و براساس سطح توانایی هر فرد آن را تغییر دهند.

جزئیات تعیینی از نحوه کار و یا قدرت هواپیماها و یا اجزای تشکیل دهنده آن منتشر نشده است زیرا این هواپیما هنوز در مراحل اولیه طراحی است. تعیین نیست چه مدت طول می کشد تا خدمه بتوانند هواپیما را به شکل های مختلف تغییر دهند و هزینه های این موضوع نیز تعیین نیست. این شرکت می گوید که این هواپیماها می توانند تا 30 درصد از هزینه های فعلی انجام ماموریت های ترکیبی قدیمی را بسته به میزان استفاده از آنها کاهش دهند.

سخنگوی نیروی هوایی بریتانیا می گوید که قصد ندارند هواپیمای جت آموزشی هاوک را با این هواپیماهای جدید عوض نمایند. او اضافه کرد: این سیستم برای ساده سازی طراحی، توسعه و پشتیبانی از هواپیماهای نظامی در چندین فعالیت آموزشی و دفاعی ایجاد شده است و در مقایسه با روش های قدیمی مدیریت ناوگان هوایی پیچیدگی و هزینه های کمتری دارد. شرکت آئرالیس بر روی بازآفرینی نحوه توسعه و عملکرد هواپیماهای نظامی آینده تمرکز دارد و ما خوشحالیم که می توانیم به همراه مرکز Rapid Capabilities Office به توسعه سیستم های آینده نیروی هوایی یاری کنیم. علاوه بر آن این سیستم به رونق انگلیس یاری خواهد نمود و دولت به هدف خود در حمایت از اختراعات و نوآوری های انگلیس خواهد رسید. ما در حال ایجاد موقعیتی قابل توجه برای توسعه صادرات و ارتباطات جهانی برای بریتانیا هستیم.

ریچارد نایتون معاون رئیس ستاد دفاع این طراحی را رویکردی نوآورانه توصیف کرد که تا به امروز در این حوزه وجود نداشته است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1499

به "سه هواپیما در یک بدنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه هواپیما در یک بدنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید