سهم نیم درصدی ایران از صنعت گردشگری جهان، 32هزار اثر تاریخی ثبت شد

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران، سمیع الله حسینی مکارم ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در حال حاضر سهم کشور ایران از صنعت گردشگری و توریسم جهان کمتر نیم درصد است.

سهم نیم درصدی ایران از صنعت گردشگری جهان، 32هزار اثر تاریخی ثبت شد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

وی با اشاره به سفر سالانه یک میلیارد و 100 میلیون گردشگر به نقاط مختلف جهان بیان کرد: در مجموع میزان درآمد به دست آمده در این حوزه در جهان بیش از هزار و 400 میلیارد دلار است.

سهم کمتر از نیم درصدی ایران از صنعت گردشگری جهان

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه سهم کشور ایران از تعداد گردشگران خارجی سالانه پنج میلیون و 100 هزار نفر است گفت: همچنین میزان درآمد حاصل از صنعت گردشگری برای کشور 7.5 میلیارد دلار است.

حسینی مکارم ادامه داد: با این اوصاف سهم ایران از صنعت گردشگری جهان کمتر از نیم درصد است.

وی با بیان اینکه هر نقطه از کشور ایران دارای جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری فراوانی است گفت: بیش از 32 هزار اثر تاریخی ثبت شده در کشور وجود دارد و این در حالیست که از این ظرفیت ها آن طور که باید برای رونق مالی کشور استفاده ننموده ایم.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به ظرفیت های استان لرستان در حوزه گردشگری توضیح داد: استان لرستان دارای قدمت تاریخی و تمدن بسیار غنی بوده و دارای ویژگی های منحصر فردی در این حوزه است.

ویژگی های منحصر به فرد لرستان در حوزه گردشگری

حسینی مکارم با بیان اینکه بر اساس اعلام باستان شناسان اولین جایی که بشر آغاز به تمدن نموده استان لرستان بوده است گفت: همچنین یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه لرستان کریدور ارتباطی بین فلات مرکزی ایران و بین النهرین بوده است.

وی با اشاره به اینکه لرستان پایگاه پلهای تاریخی در کشور محسوب می گردد گفت: با این وجود این همه ظرفیت در حوزه گردشگری استان لرستان دارای مسائل فراوانی از جمله نرخ بالای بیکاری جوانان است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر لزوم حفظ و نگهداری آثار تاریخی لرستان اضافه نمود: در استان لرستان محوطه های تاریخی بسیار عالی وجود دارد که می توانند پشتوانه بزرگی برای رونق حوزه گردشگری استان باشند.

حسینی مکارم با بیان اینکه در حال حاضر از شش محور توسعه کشور یک محور به حوزه توسعه گردشگری اختصاص یافته است اضافه نمود: این امر نشان از توجه ویژه دولت به این بخش دارد.

وی همچنین نوید توسعه و رونق صنعت گردشگری در حوزه گردشگری خارجی، فرهنگی، تاریخی، سلامت و ورزشی کشور را طی سالهای آینده داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 665

به "سهم نیم درصدی ایران از صنعت گردشگری جهان، 32هزار اثر تاریخی ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم نیم درصدی ایران از صنعت گردشگری جهان، 32هزار اثر تاریخی ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید