سرمایه گذاری خارجی در مناطق نمونه گردشگری تضمین می گردد

به گزارش ایران 20 دانلود، نائب رئیس انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری ایران با تاکید بر نقش بسزای مناطق نمونه در توسعه صنعت گردشگری کشور گفت: سرمایه گذاری های خارجی در مناطق نمونه گردشگری توسط سازمان سرمایه گذاری خارجی تضمین می گردد.

سرمایه گذاری خارجی در مناطق نمونه گردشگری تضمین می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش گروه مالی باشگاه خبرنگاران خبرنگارانپویا به نقل از روابط عمومی انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری ایران، بر اساس اظهارات فرشید علیزاده ساوه شمشکی نائب رئیس انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری ایران موضوع احداث مناطق نمونه گردشگری در سال 1380 مطرح و در نهایت قوانین مربوط به آن در سال 1386 ابلاغ شد. از آن سال در دولت دهم بالغ بر 1165 منطقه در کل کشور به عنوان مناطق دارای قابلیت تبدیل شدن به منطقه نمونه گردشگری معرفی شدند که اقدامی غیرکارشناسی بود.

این فعال مالی توضیح داد: تا به امروز از بین 1165 منطقه مشخص شده بالغ بر 100 منطقه تاییدیه فعالیت در قالب مناطق نمونه گردشگری را دریافت نموده اند و مقرر شده است در خصوص سایر مناطق اعلام شده از سوی سازمان تصمیم گیری گردد.

بنابراین گزارش، ماده 8 قانون گردشگری کشور موضوع مناطق نمونه گردشگری را مطرح می نماید. شاید بتوان این مناطق را مانند مناطق ویژه مالی درنظر گرفت که ورود به آنها برای سرمایه گذاران مزیت هایی هایی را طبق قانون درپی دارد، البته آنها موظف به رعایت نکاتی هم هستند.

سرمایه گذاری های خارجی در مناطق نمونه گردشگری تضمین می گردد

علیزاده ساوه شمشکی در خصوص فرایند احداث این مناطق اظهار کرد: این مناطق باید در چارچوب قانون و بر اساس استانداردهای تعریف شده و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور راه اندازی و اداره شوند. پس از دریافت موافقت نامه از سوی سازمان با رعایت استانداردهای موجود امکان فعالیت و احداث این مناطق فراهم می گردد.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون موجود سرمایه گذاری در مناطق محروم در قالب منطقه نمونه گردشگری حداکثر تا 13 سال معافیت مالیاتی و در مناطق معمولی بین 5 تا 10 سال معافیت دارد. از طرف دیگر حضور سرمایه گذار خارجی دراین مناطق برای طرح های ملی با معرفی سازمان گردشگری توسط سازمان سرمایه گذاری خارجی تضمین خواهد شد.

نائب رئیس انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری ایران اضافه کرد: طبق قانون این مناطق در چهار سطح طبقه بندی می شوند؛ سطح محلی که مساحت آنها زیر 30 هکتار است، مناطق استانی که بین 30 تا 100 هکتار هستند، مناطق ملی بین 100 تا 300 هکتار و در نهایت مناطق بین المللی که مساحت آنها بالای 300 هکتار است .

وی با اشاره به اینکه این مناطق بر اساس ظرفیت هایی که دارند نیز تقسیم بندی می شوند اضافه کرد: بعضی از آنها مذهبی و تعدادی تاریخی هستند، بعضی از نظر فرهنگی و یا ورزشی شناخته می شوند، در هر حال کاربری و نوع جذب گردشگر در هر منطقه متناسب با موقعیت آن تعریف می گردد.

علیزاده ساوه شمشکی گفت: در این مناطق انواع خدمات رفاهی و تفریحی از جمله مراکز خرید، ایجاد دهکده سلامت، ایجاد خط تلکابین 8 نفره، مراکز اقامتی موقت،هتل، متل، رستوران، شهربازی، پارک آبی، ورزشهای زمستانی، مراکز بهداشتی و درمانی، سالن های سینما و انواع خدمات دیگر درنظرگرفته می گردد که می توان برای آن از اصطلاح دهکده گردشگری هم استفاده کرد.

به اعتقاد نائب رئیس انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری ایران، منطقه نمونه گردشگری دربندسر در شهر توریستی شمشک نیز چنین پتانسیلی را دارد که با موضوع ورزش مفرح اسکی، توسعه ورزشهای زمستانی و سایر خدمات گردشگری متناسب با موقعیت را به توریستها ارائه دهد.بر همین اساس پروژه احداث منطقه نمونه گردشگری در شمشک را شروع نموده و در حال حاضر به دنبال فراهم کردن مقدمات کار هستیم.

علیزاده ساوه شمشکی یادآور شد: گردشگری یک صنعت بزرگ محسوب می گردد و بعد از نفت، گاز و پتروشیمی و صنعت خودرو بیشترین میزان درآمد را در سطح جهان برای کشورهای مختلف ایجاد می نماید.

بنابراین گزارش انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری ایران اسفند سال 1394 در اتاق ایران به ثبت رسید و فعالیت خود را شروع کرد. در حال حاضر بهروز شهابی، رئیس هیئت مدیره، فرشید علیزاده ساوه (شمشکی)، نائب رئیس، بهرام کاردان، خزانه دار، حمید فدایی دولت، منشی و وحید جواد زاده، مجید سریزدی و ساناز ارغوان اعضای اصلی هیئت مدیره انجمن هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 684

به "سرمایه گذاری خارجی در مناطق نمونه گردشگری تضمین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری خارجی در مناطق نمونه گردشگری تضمین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید