سامسونگ برای فراوری گلکسی S23 اولترا چقدر هزینه می نماید؟

به گزارش ایران 20 دانلود، گلکسی S23 اولترا با قیمت 1200 دلار راهی بازار شده که بعد از گوشی های تاشو، یکی از گران ترین گوشی های موجود در بازار محسوب می گردد. حالا شرکت Counterpoint Research که در زمینه بازار موبایل گزارش های مهم و موثقی را منتشر می نماید، با آنالیز قطعات به کار رفته در این گوشی به این نتیجه رسیده که ساخت هر مدل از گلکسی S23 اولترا برای سامسونگ 469 دلار تمام می گردد.

سامسونگ برای فراوری گلکسی S23 اولترا چقدر هزینه می نماید؟

بر اساس این گزارش، کوالکام در کنار چیپست استفاده شده در این گوشی، چندین قطعه دیگر مربوط به تعیینه هایی مانند حسگر اثر انگشت، بلوتوث، GPS، وای فای و تقویت کننده فرکانس های رادیویی در اختیار سامسونگ قرار داده است. به عبارت دیگر، 34 درصد از قطعات استفاده شده در این گوشی از طرف کوالکام ارائه شده اند ولی قطعات سامسونگ 33 درصد از کل قطعات این گوشی را تشکیل می دهند.

در این گوشی، از حافظه داخلی، نمایشگر AMOLED، بعضی از قطعات دوربین مانند سنسور 200 مگاپیکسلی و سنسور سلفی 12 مگاپکیسلی ساخت سامسونگ استفاده شده است. از سوی دیگر، سنسور های استفاده شده برای اولترا واید 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپی همگی ساخت سونی هستند. برای باتری هم بخش کلیدی به وسیله ATL تامین شده است.

دیگر قطعات استفاده شده در این گوشی که حدود 27 درصد را تشکیل می دهند، از جانب چندین شرکت دیگر در اختیار سامسونگ قرار گرفته اند. در این گزارش به طور تعیین آمده که ساخت مدل 8/256 گیگابایتی این گوشی برای سامسونگ 469 دلار هزینه دارد. البته باید خاطرنشان کنیم این هزینه ها به این معنا نیست که سامسونگ با فروش هر مدل بیش از 700 دلار سود می نماید زیرا در این میان باید به بودجه های هنگفت مربوط به نیروی کار، بازاریابی، نرم افزار، تحقیقات و دیگر موارد این چنینی هم اشاره کنیم.

این شرکت سال گذشته هزینه فراوری گلکسی S22 اولترا را اعلام نکرد ولی هزینه مجموع قطعات گلکسی S21 اولترا 533 دلار بوده است و S20 اولترا هم 528 دلار برای این شرکت هزینه داشته است. این یعنی سامسونگ پیروز شده هزینه ساخت مهم ترین گوشی پرچم دار خود را به طور قابل توجهی کاهش دهد و با این کار حاشیه سود را افزایش داده است.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 خرداد 1402 بروزرسانی: 13 خرداد 1402 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2238

به "سامسونگ برای فراوری گلکسی S23 اولترا چقدر هزینه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ برای فراوری گلکسی S23 اولترا چقدر هزینه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید